ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : یک‌شنبه 14 دی 1393 - ساعت 13:39:20
چاپ خبر

برخی آهنگسازان فکر می‌کنند ما طاعون داریم!

مهناز روستا که قرار است کنسرتی را برای بانوان روی صحنه ببرد، با بیان این‌که برخی از مردهای آهنگسازان تمایل زیادی برای آهنگسازی آثار زنان ندارند، گفت: آن‌ها همین که می‌شنوند، قرار است برای بانوان اثری بسازند، از کار صرف نظر می‌کنند؛ انگار ما طاعون داریم!


01-578.jpgمهناز روستا که قرار است کنسرتی را برای بانوان روی صحنه ببرد، با بیان این‌که برخی از مردهای آهنگسازان تمایل زیادی برای آهنگسازی آثار زنان ندارند، گفت: آن‌ها همین که می‌شنوند، قرار است برای بانوان اثری بسازند، از کار صرف نظر می‌کنند؛ انگار ما طاعون داریم!
این خواننده اظهار کرد:‌ در کنسرتی که 26 دی‌ماه در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود، گذری بر ترانه‌های عصر رمانتیک ایران داریم. در این دوره، قطعات عاشقانه‌ی زیادی خلق شدند و علاوه بر این‌که خاطره‌انگیز هستند، ساختار صحیحی نیز دارند. این کارها به‌دلیل شعر و ملودی خوب، شنیدنی و تأثیرگذارند. من هم برای کنسرت، این قطعات را انتخاب کردم.
او بیان کرد:‌ مردم این روزها دیگر کشش ندارند که ساعت‌ها بنشینند و قطعات آوازی بشنوند.
روستا درباره‌ی دلیل تمایل خوانندگان زن به بازخوانی قطعات قدیمی، گفت:‌ شرایط طوری است که دیگر شعر و ملودی خوب ساخته نمی‌شود. در گذشته، شرایط مردم دنیا متفاوت بود و این همه جنگ و گروه‌های رعب‌انگیز وجود نداشت، یک آرامش نسبی در دنیا برقرار بود. برای همین، اکنون هنرمندان ترجیح می‌دهند، رجعتی به گذشته داشته باشند. از طرفی مردها هم حق دارند، برای زنان اثر نسازند، زیرا آن‌ها می‌خواهند کارشان به‌صورت عمومی شنیده شود.
این خواننده تأکید کرد:‌ بسیار مهم است که خواننده بتواند بازخوانی خوبی از یک ترانه‌ی قدیمی ارائه کند.
مهناز روستا که سال‌هاست آواز را تدریس می‌کند، همچنین گفت:‌ به زنانی که در سال‌های اخیر، کنسرت گذاشتن را رها کرده‌اند، تا حدی حق می‌دهم. زیرا روند صدور مجوز برای این‌گونه کنسرت‌ها سخت است و باید صبور بود. انسان هنرمند اگر تراوشات احساسی‌اش را بروز ندهد، بیمار می‌شود.
او افزود: من در این سال‌ها به تدریس بسنده کردم و همین که جوان‌ها برای آموزش آواز می‌آیند، انگیزه می‌گیرم. به هرحال این ردیف‌ها، میراث فرهنگی ما است که باید منتقل شود.

مهناز روستا,کنسرتی برای بانوان ,
آمار بازدید : 920
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500