ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : سه‌شنبه 16 دی 1393 - ساعت 16:30:41
چاپ خبر

اجرای ارکستر ملی نغمه باران در تالار وحدت

به گزارش روز سه شنبه در این اجرا که 25 دی ماه جاری در تالار وحدت برگزار می شود ، ارکستر نغمه باران متشکل از 60 نوازنده شاخص و پیشکسوت به خوانندگی علی امیرقاسمی روی صحنه می رود و با اجرای قطعاتی از بزرگان موسیقی و نیز جواد لشگری از مقام هنری این هنرمند تجلیل و قدردانی می کند.


81453518-6186728.jpgبه گزارش روز سه شنبه در این اجرا که 25 دی ماه جاری در تالار وحدت برگزار می شود ، ارکستر نغمه باران متشکل از 60 نوازنده شاخص و پیشکسوت به خوانندگی علی امیرقاسمی روی صحنه می رود و با اجرای قطعاتی از بزرگان موسیقی و نیز جواد لشگری از مقام هنری این هنرمند تجلیل و قدردانی می کند.
ارکستر ملی نغمه باران در سال 1385 با هدف اجرای آثار ارکسترال موسیقی ایران تشکیل شد و پس از آن به ترویج موسیقی ملی، محلی و مذهبی ایران زمین پرداخت.
این ارکستر در آهنگسازی و اجرای قطعات علاوه بر شعر کلاسیک، از شعرای شعر و ادب فارسی متعددی همچون کریم فکور، اسماعیل نواب صفا، بهادر یگانه، تورج نگهبان، رهی معیری، معینی کرمانشاهی، فریدون مشیری، حمیدی شیرازی، ایرج تیمور تاش، علی اکبر کنی پور، نواب صفا و بیژن ترفی استفاده کرده است.
همچنین این ارکستر تا کنون آثاری از بزرگان و اساتید موسیقی ایران ازجمله جواد لشگری، همایون خرم، حبیب الله بدیعی، علی تجویدی، روح الله خالقی، فریدون حافظی و انوشیروان روحانی را اجرا کرده است.


** «آوای خاک» در رودکی اجرا می شود
کنسرت گروه موسیقی «آوای پارسیان» به سرپرستی و خوانندگی سامان علی پور، با عنوان «آوای خاک»، در تالار رودکی اجرا می شود.
در این کنسرت که 25 دی ماه جاری در تالار رودکی برگزار می شود آثاری بر اساس موسیقی محلی لرستان، کردستان و منطقه بختیاری نشین و با نگرشی نو به موسیقی محلی و در قالب ردیف های موسیقی ایرانی و تنظیم های ارکسترال ایرانی به اجرا در خواهد آمد .
قطعات اجرایی در این کنسرت در دستگاه های چهارگاه، همایون، ماهور و شور اجرا می شود.همچنین استفاده از سازهای سنتی و محلی خاص هر منطقه، تنوع سازهای کوبه ای، اجرای قطعات بر اساس ملودی های کهن و بازخوانی و باز آفرینی آثار فاخر محلی که همگی در این کنسرت از ساخته های سامان علی پورند از ویژگی های کنسرت «آوای خاک»است.
گروه آوای پارسیان را «حسن سالم (کمانچه)، علی آذرسینا (کمانچه آلتو)، کیوان علی پور (کوزه، سازهای کوبه ای)، مجید دولتشاه (تار)، سامان صالحی (عود)، میثم نوری (دف، دمام، ضرب باستانی)، میثم یاراحمدی (تمبک)، میلاد جمشیدی (سرنا، بالابان)، زهرا رجب روشن (دایره، دف)، فاطمه رجب روشن (تارباس)، سمانه شهیدی (آوا)، هانیه سماواتی (آوا)، الناز شجاعی (سه تار) و رضا بیات (نی) و سامان علی پور (خواننده) تشکیل می دهد.
کنسرت آوای پارسیان ساعت 20 روز فوق در تالار رودکی برگزار می شود .

ارکستر ملی نغمه باران ,کنسرت گروه موسیقی «آوای پارسیان»
آمار بازدید : 1,150
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500