ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : شنبه 20 دی 1393 - ساعت 11:47:31
چاپ خبر

˝ژیوار˝ با رپرتوار جدید به جشنواره موسیقی فجر می‌آید

<span style="text-align: justify;">گروه ˝ژیوار˝ در سی امین جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه می‌پردازد.</span>

 Zhivar.jpgگروه ˝ژیوار˝ در سی امین جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه می‌پردازد.

 ژیوار شیخ‌الاسلام، خواننده و سرپرست گروه ژیوار در گفت‌وگو با هنرآنلاین گفت: گروه "ژیوار" در سی امین جشنواره موسیقی فجر به صحنه می‌رود که هم‌اکنون در حال تمرین با اعضای گروه هستیم.

این خواننده با اشاره به اینکه هنوز تاریخ دقیق این کنسرت مشخص نشده است، بیان کرد: به احتمال زیاد کنسرت‌های بانوان مانند سال‌های گذشته در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

سرپرست گروه ژیوار درباره این کنسرت تاکید کرد: این کنسرت شامل دو بخش است که در بخش اول قطعات فارسی و در بخش دوم قطعات کردی اجرا می‌شود.

شیخ‌الاسلام در ادامه خاطرنشان کرد: قطعات بخش اول توسط محمدعلی نجف‌پور آهنگسازی شده است و اشعار از شفیعی کدکنی، هوشنگ ابتهاج، مولانا و فریدون مشیری است.

این خواننده با اشاره به اینکه گروه "ژیوار" با رپرتوار جدید به اجرای برنامه می‌پردازد، افزود: در بخش دوم که به موسیقی کردستان اختصاص دارد، یک قطعه توسط خوم آهنگسازی شده است و تنظیم به عهده محمدعلی نجف‌پور بوده است. همچنین قرار است قطعات مقام سحری، عروسی و... توسط اعضای گروه اجرا شود. اشعار بخش دوم توسط حسام‌الدین امین سروده شده است.

ژیوار شیخ‌الاسلام درباره اعضا و نوازندگان گروه گفت: در این کنسرت یاسمن شاه‌حسینی (عود)، صبا جمالی (قانون)، مژگان محمد حسینی (قانون)، سوگل خجسته (نی)، سانیا طهماسب زمانیان (تار)، مهزاد خردمند (کمانچه)، آسو نادری (دف)، سپیده شایان راد (تنبک) و .... به عنوان نوازنده حضور دارند. 

سرپرست گروه ژیوار در پایان افزود: امیدوارم امسال برای بخش بانوان تبلیغات بیشتر انجام شود و سالن بهتری را برای این هنرمندان در نظر بگیرند.

 گروه ژیوار در سال 1379 تاسیس شد و تاکنون با برگزاری کنسرت‌هایی برای بانوان در راستای ترویج موسیقی قدم برداشته است. گروه ژیوار در بسیاری از جشنواره‌های فجر، گل یاس و در جشنواره اولین کن، مکزیک و فستیوال اربیل شرکت کرده است. افزون بر این در شهرهای مختلف کردستان عراق نیز کنسرت‌هایی برگزار کرده و برای شناساندن جامعه و موسیقی کردی و سنتی ایران زمین به دیگر ملت‌ها اجراهای متعددی در سفارت‌خانه های مختلف در ایران داشته است.

گروه ژیوار, ژیوار, ژیوار شیخ الاسلام, جشنواره موسیقی فجر
آمار بازدید : 1,064
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500