ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : یک‌شنبه 21 دی 1393 - ساعت 17:09:39
چاپ خبر

مسعود شعاری عضو هیات انتخاب سی‌امین جشنواره موسیقی فجر / سلیقه موسیقی جوانان در حال رشد است

به نقل از ستاد خبری سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، مسعود شعاری، آهنگساز و نوازنده سه‌تار که سال گذشته نیز عضو هیات انتخاب گروه نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی بوده معتقد است سلیقه موسیقایی گروه‌های جوان آرام آرام در حال رشد است.


52614_635565721189817070_m.jpgبه نقل از ستاد خبری سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، مسعود شعاری، آهنگساز و نوازنده سه‌تار که سال گذشته نیز عضو هیات انتخاب گروه نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی بوده معتقد است سلیقه موسیقایی گروه‌های جوان آرام آرام در حال رشد است.
شعاری در این‌باره گفت: خوشبختانه نسبت به سال گذشته و دوره‌های پیشین گروه‌ها سلیقه بیشتری به خرج داده‌اند و در انتخاب یاران و اعضای گروه بهتر عمل کرده‌اند.
وی در این باره توضیح داد: لازم است در گروه نوازی اعضای گروه همه از بهترین‌ها باشند، همخوان و متناسب با هم بنوازند و خواننده هم در تناسب با بقیه اعضای گروه باشد. چون گاهی ممکن است خواننده گروه یا یک نوازنده بخصوص نوازنده سازهای کششی باعث شود امتیاز کل گروه کاهش پیدا کند.
این آهنگساز درباره معیار‌های انتخاب گروه‌ها برای شرکت در جشنواره توضیح داد: خلاقیت، آهنگسازی، تنظیم مناسب، همخوانی و تناسب بین اعضای گروه و وجود حس و همراهی و تعامل بین اعضای گروه که تاثیر آن به شنونده منتقل می‌شود و زیبایی شناسی گروه از مهمترین معیارهای ما در انتخاب گروه‌ها بوده است.
شعاری با تاکید بر نقش جشنواره در ارتقای سطح هنری و علمی گروه‌های شرکت کننده، اظهار امیدواری کرد: شاید بتوان شرایطی فراهم کرد که اعضای هیات انتخاب بتوانند با تک تک گروه‌ها صحبت کنند و نقاط ضعف و قوتشان را به آنها توضیح بدهند.
وی با تاکید بر این موضوع که ارائه پاره‌ای توضیحات و ذکر نقاط قوت و ضعف گروه‌ها هم از خواسته‌های گروه‌های شرکت کننده، هم هیات انتخاب و هم برگزار کنندگان جشنواره است، توضیح داد: گروه‌ها دوست دارند با مشکلات و ایرادهای کارشان آشنا شوند. اعضای هیات انتخاب هم دوست دارند در جهت رشد گروه‌ها تجربیاتشان را با آنها در میان بگذارند و مدیران و برگزار کنندگان جشنواره نیز در چند دوره تلاش کردند این اتفاق بیفتد اما از آنجا که تعداد گروه‌های داوطلب برای حضور در جشنواره زیاد است و امکانات و بودجه محدود است تاکنون این کار شدنی نبوده است.
نویسنده کتاب کاروان صبا، همچنین امیدوار است بر تعداد گروه‌های شرکت کننده در جشنواره نیز افزوده شود و از میان داوطلبان تعداد بیشتری به جشنواره راه پیدا کنند.
به اعتقاد این نوازنده سه‌تار، حضور در جشنواره و امکان اجرا در مقابل داوران و تماشاگران به گروه‌ها فرصتی می‌دهد تا حضور روی صحنه را تجربه کنند، خودشان را ارزیابی کنند، فرهنگ پا گذاشتن روی صححنه را بیاموزند و با آداب اجرا آشنا شوند.
مسعود شعاری معتقد است استعدادهای خوبی در میان جوانان کشورمان وجود دارد و این جوان‌ها به خوبی از تجربیات و دستاوردهای گذشتگان بهره گرفته‌اند.
وی در این باره گفت: جوانان ما برای رشد از پله‌های ابتدایی بالا نمی‌روند آنها به خوبی از آهنگسازان بزرگ در گذشته‌های دور و نزدیک درس گرفته‌اند و با خلاقیت‌ها و آفرینش‌های زیبا توانسته‌اند مسیر گذشتگان را خیلی خوب ادامه بدهند و پیش بروند.
این آهنگساز به جوانان توصیه کرد: رشد موسیقی جدی و سنتی کشورمان نیازمند حمایت و توجه بیشتری از سوی مسئولان و هنرمندان است. جوان‌ترها لازم است در پی ساختن قطعات و آهنگهایی باشند که با شور و عشق بیشتری توامان باشد.
سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به دبیری دكتر حسن ریاحی 24 بهمن تا یكم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.

سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر،,مسعود شعاری,
آمار بازدید : 1,327
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500