ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : چهارشنبه 24 دی 1393 - ساعت 16:07:11
چاپ خبر

گروه‌های شهرستانی رشد داشته‌اند

عضو هيات انتخاب بخش رقابتي آواز جمعي سي‌امين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر، وضعیت گروه‌های شرکت کننده در جشنواره را مثبت دانست و از پیشرفت چشمگیر گروه ‌های جوان شهرستانی در بخش رقابتي آوازهای جمعی جشنواره خبر داد.


عضو هيات انتخاب بخش رقابتي آواز جمعي سي‌امين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر، وضعیت گروه‌های شرکت کننده در جشنواره را مثبت دانست و از پیشرفت چشمگیر گروه ‌های جوان شهرستانی در بخش رقابتي آوازهای جمعی جشنواره خبر داد.
به نقل از ستاد خبري سي‌امين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر، مهدی شمس نیکنام عضو هيات انتخاب بخش رقابتي آواز جمعي درباره گروه‌های حاضر در این دوره از جشنواره گفت: به نظرم امسال گروه‌های شرکت کننده در جشنواره موسیقی فجر نسبت به گذشته پیشرفت‌های خوبی داشتند و می‌توان به آینده این هنر در کشورمان امیدوارتر بود.
او افزود: می‌توانم بگویم همه گروه‌ها نمره خوبی می‌گیرند اما من به گروه‌های شهرستانی نمره بالاتری می‌دهم چون با امکانات کمی که دارند خیلی خوب کار کرده‌اند. این گروه‌ها نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشتند و سطح کارشان به مراتب بالاتر رفته بود. این موضوع ما را خیلی خوشحال کرد و فکر می کنم اگر برنامه ریزی خوبی برای گروه‌ها داشته باشیم و بتوانیم طی سال با آنها در ارتباط باشیم، در جشنواره‌های آینده شاهد شکوفایی و بالندگی بیشتر آنها خواهیم بود.
شمس نیکنام ادامه داد: اگر فرصتی برای ارتباط مستمر گروه‌های جوان و استادان هر عرصه در همه ایام سال فراهم شود، آنها می‌توانند اشکالات خود را برطرف کنند و انگیزه بیشتری هم برای کار داشته باشند. نمی‌توانیم از این نکته مهم چشم پوشی کنیم که جوانان نیاز به نظارت دقیق در کارهایشان دارند و نباید آنها را رها کنیم و توقع داشته باشیم خیلی عالی کار کنند.
عضو هيات انتخاب بخش رقابتي بخش آواز جمعي سي‌امين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر در ادامه به ارائه راهکارهایی در این عرصه پرداخت و اظهار کرد: اگر ما گروه‌ها را در انتخاب قطعات، چگونگی اجرای آنها و شیوه رهبری راهنمایی کنیم، قطعا موفق تر خواهند بود. البته اسم این موارد نظارت نیست بلکه حمایتی در راستای کار آنها محسوب می شود و همچنین می‌تواند نکات آموزشی فراوانی را به آنها یادآوری کند.
او ادامه داد: اگر گروه داوری طی سال به شهرستان‌ها سفر کرده و با گروه‌های شهرستانی در ارتباط باشد، آنها رشد بیشتری هم خواهند داشت، چون استعداد و پشتکار خوبی دارند و صرفا بايد مورد حمايت قرار بگيرند. پس با راهنمایی و مشورت می‌توانند مشکلات خود را برطرف کرده و روز به روز بهتر کار کنند.
شمس نیکنام با بیان اینکه این حمایت‌ها در پایان جشنواره امسال شکل عملی به خود می گیرند، بیان کرد: ما این موضوعات را با آقای ریاحی دبیر جشنواره مطرح کردیم و ایشان هم استقبال کردند. امیدواریم از سال آینده فضا برای ارتباط مستمر استادان صاحب فن و گروه‌های مختلف در سراسر کشور فراهم شود و در ایام جشنواره شاهد کارهایی بهتر با اشکالات کمتر باشیم.
عضو هيات انتخاب بخش رقابتي آواز جمعي سي‌امين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر در پایان گفت: جشنواره‌ها می توانند محملی برای شکل گیری بهترین اتفاقات باشند و اگر این نقش حمایتی به جشنواره موسیقی فجر اضافه شود، می‌تواند جشنواره را به این محمل خوب تبدیل کند و به ارتقای موسیقی کشور هم بینجامد.
هیات انتخاب بخش آواز جمعی را نیز مهدی شمس نیکنام، ‌نسرین ناصحی، ‌حمید عسکری، میلاد عمرانلو و رازمیک اوحانیان تشکیل می‌دهند.
سي امين جشنواره بين المللي موسيقي فجر به دبيري دكتر حسن رياحي 24 بهمن تا يكم اسفندماه در تهران برگزار مي شود.


سي‌امين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر, شمس نیکنام ,پیشرفت چشمگیری موسیقی گروه های شهرستان,
آمار بازدید : 1,036
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500