ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : چهارشنبه 24 دی 1393 - ساعت 16:13:33
چاپ خبر

شهرداد روحانی آثار جدیدش را تهران به روی صحنه می برد

شهرداد روحانی در کنسرتی که روزهای 2 و 3 بهمن در تالار وزارت کشور قرار است به روی صحنه ببرد بخشی از آثار جدیدش را برای اولین بار رهبری خواهد کرد.


-روحاني-24112.jpgشهرداد روحانی در کنسرتی که روزهای 2 و 3 بهمن در تالار وزارت کشور قرار است به روی صحنه ببرد بخشی از آثار جدیدش را برای اولین بار رهبری خواهد کرد.
نشست خبری کنسرت شهرداد روحانی صبح امروز(24 دی) با حضور این آهنگساز، حمید اسفندیاری(برگزار کننده کنسرت)، محمدرضا صفی(مدیر ارکستر)، عاصمه فندرسکی(تهیه کننده کنسرت) و اهالی رسانه در تالار وحدت برگزار شد.
شهرداد روحانی در ابتدای این نشست خبری درباره این کنسرت گفت: برنامه ما روزهای 2 و 3 بهمن در تالار وزارت کشور در دو بخش برگزار خواهد شد. بخش اول این کنسرت به اجرای قطعاتی که اخیرا ساخته ام اختصاص دارد که در این بخش ارکستر زهی به روی صحنه خواهد رفت. بخش دوم برنامه نیز به اجرای موسیقی فیلم های شناخته شده سینمای جهان اختصاص دارد که این بخش نیز با همراهی ارکستر سمفونیک اجرا می شود.
این آهنگساز و رهبر ارکستر در ادامه افزود: ما در بخش موسیقی فیلم قطعاتی از آهنگسازانی چون جان بری، جان ویلیامز، مکس اشنایدر و انریکو موریکونه در نظر گرفته ایم که آثاری ماندگار و خاطره انگیزی محسوب می شود.
وی همچنین عنوان کرد: ما تمریناتمان را روز شنبه یعنی از فردا آغاز خواهیم کرد. روز شنبه جلسه اول تمرین با حضور ارکستر زهی برگزار می شود و روز یکشنبه نیز ارکستر سمفونیک به این ترکیب اضافه خواهد شد. در مجموع ما قرار است 5 جلسه تمرین داشته باشیم که به نظر من این مقدار تمرین برای آماده سازی ارکستر کفایت می کند.
شهرداد روحانی در مورد استفاده از عنوان«ارکستر سمفونیک تهران» در دعوت نامه ای که برای خبرنگاران ارسال شده گفت: زمانی که این خبر منتشر شد من در ایران نبود و خود من هم از طریق رسانه از این اشتباه اطلاع پیدا کردم. این خبر اشتباه بوده و در اصل قرار است این کنسرت با حضور ارکستر سمفونیک برگزار شود.
وی همچنین عنوان کرد: همانطور که می دانیم متاسفانه ارکستر سمفونیک تهران حدود دو سال است تعطیل شده و این موضوع برای همه ما ناراحت کننده است؛ خوشبختانه مطلع شدم که فعالیت هایی برای راه اندازی مجدد این ارکستر کشورمان آغاز شده که امیدوارم به زودی شاهد چنین اتفاقی باشیم.
روحانی در مورد مطالبی که به نقل از وی درباره«یانی» منتشر شده بود گفت: سال ها قبل وقتی به ایران آمد در مصاحبه با یکی از روزنامه ها گفتم که یانی نت نویسی و نت خوانی نمی داند و این موضوعی است که خود یانی نیز همه جا گفته است؛ اما هرگز از واژه بی سواد استفاده نکرده ام و چنین واژه ای در دایره واژگانی من وجود ندارد.
این آهنگساز همچنین افزود: با این وجود که یانی نت نویسی نمی داند و تحصیلات موسیقی نداشته اما دارای قریه و ذوق آهنگسازی خاصی است که طرفداران و شنونده های بسیاری را در تمام دنیا به خود جذب کرده است.
حمید اسفندیاری برگزار کننده این کنسرت نیز در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه«به نظر می رسد قیمت بالا بلیت های این کنسرت به دلیل دستمزد بالای آقای شهرداد روحانی است» گفت: قیمت بلیت های این کنسرت از 35 تا 150 هزار تومان در نظر گرفته شده که البته تعداد بلیت های 150 هزار تومانی زیاد نیست و میانگین درآمد های این کنسرت به نسبت هزینه های مان در خوشبینانه ترین شکل ممکن یکی خواهد بود.
محمدرضا صفی مدیر این ارکستر نیز درباره سازهای ارکستر سمفونیک تهران که در تالار وزارت کشور به دلیل تسویه نشدن هزینه های کنسرت کیتارو، گرو نگه داشته شده بودند گفت: مشکل این سازها رفع شده و سازها و لوازم به مجموعه بازگشته است.
وی همچنین گفت: کنسرت مایستر ارکستر در این کنسرت نیز ارسلان کامکار است؛ ترکیب این ارکستر نیز به نسبت کنسرتی که سال گذشته به روی صحنه رفته بود 60 درصد تغییر داشته است.


شهرداد روحانی, کنسرت شهرداد روحانی
آمار بازدید : 1,040
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500