ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : دوشنبه 29 دی 1393 - ساعت 22:58:45
چاپ خبر

بدا به حال ما که او را از دست دادیم / پیام تسلیت مرادخانی برای درگذشت مشفق کاشانی

در پیام علی مرادخانی آمده است: "خوشا به حال مشفق کاشانی که در محفل دوستدارانش دعوت حق را لبیک گفت و بدا به حال ما که او را از دست دادیم و در این دنیای بی او، تنهاییم. مشفق کاشانی از کودکی در محضر مادرش با حافظ آشنا شد و پا به دنیای شعر و شاعری گذاشت و حالا شعرهای خود او در خاطر فارسی‌زبانان ماندگار خواهد شد. او از دوست‌داران اهل بیت بود و در رثای سید و سالار شهیدان اشعار زیبایی از خود به یادگار گذاشت. امیدوارم خداوند او را با خاندان عصمت و طهارت محشور کند."


53003_635572723558179640_m.jpgدر پیام علی مرادخانی آمده است: "خوشا به حال مشفق کاشانی که در محفل دوستدارانش دعوت حق را لبیک گفت و بدا به حال ما که او را از دست دادیم و در این دنیای بی او، تنهاییم. مشفق کاشانی از کودکی در محضر مادرش با حافظ آشنا شد و پا به دنیای شعر و شاعری گذاشت و حالا شعرهای خود او در خاطر فارسی‌زبانان ماندگار خواهد شد. او از دوست‌داران اهل بیت بود و در رثای سید و سالار شهیدان اشعار زیبایی از خود به یادگار گذاشت. امیدوارم خداوند او را با خاندان عصمت و طهارت محشور کند."
معاون امور هنری وزیر ارشاد ادامه داده است: "آخرین شعری را که استاد کاشانی می‌خواست بخواند، ما امروز برای او می‌خوانیم: برخیز ز جا نه وقت خواب است ای دوست/ بنشین که شب شعر و شراب است ای دوست "
پیام تسلیت فرهنگستان هنر برای درگذشت استاد مشفق كاشانی
همچنین فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی درگذشت استاد مشفق كاشانی شاعر پیشكسوت را تسلیت گفت.
متن این پیام به شرح ذیل است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
بر این كبود غریبانه زیستم چون ابر تمام هستی خود را گریستم چون ابر
درگذشت مرحوم "مشفق كاشانی" غزل‌سرای پیش‌كسوت معاصر غباری از غم بر قاب چشم این کهن بوم و بر نهاد.
سروده‌های این چهره ماندگار و برجسته‌‌ی شعر و ادب فارسی، نام و یاد ایشان را برقله بلند غزل فارسی جاودان و درخشان خواهد نگاه داشت.
فرهنگستان هنر ضمن تسلیت درگذشت مرحوم مشفق كاشانی به مردم ایران و خانواده آن مرحوم، برای آن فقید سعید رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از خداوند متعال آرزومند است.

پیام تسلیت مرادخانی برای درگذشت مشفق کاشانی,
آمار بازدید : 1,131
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500