ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : دوشنبه 29 دی 1393 - ساعت 23:04:37
چاپ خبر

داریوش پیرنیاکان: خواننده‌های جوان همه مثل هم می‌خوانند

به نقل از ستاد خبری سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، داریوش پیرنیاکان عضو هیأت انتخاب گروه‌نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی گفت: خوشحالم که گروه‌های شرکت‌کننده در بخش موسیقی ایرانی این دوره از جشنواره موسیقی فجر همه گروه‌های توانایی هستند و نوازنده‌ها و گروه‌های شهرستانی هم آنقدر خوب کار کرده‌اند که کارشان تفاوتی با تهرانی‌ها ندارد.


52992_635572598765916454_m.jpgبه نقل از ستاد خبری سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، داریوش پیرنیاکان عضو هیأت انتخاب گروه‌نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی گفت: خوشحالم که گروه‌های شرکت‌کننده در بخش موسیقی ایرانی این دوره از جشنواره موسیقی فجر همه گروه‌های توانایی هستند و نوازنده‌ها و گروه‌های شهرستانی هم آنقدر خوب کار کرده‌اند که کارشان تفاوتی با تهرانی‌ها ندارد.
او افزود: در این دوره کار هیات انتخاب بسیار دشوار بود و گروه ها با فاصله 2 تا 3 نمره از یکدیگر قرار داشتند و ما مجبور بودیم بخاطر محدودیت‌ها از میان آنها دست به انتخاب بزنیم. در واقع می‌توانم بگویم همه گروه‌ها این توان را داشتند که به مرحله بعد وارد شوند، هر چند ما باید بر اساس امکانات جشنواره گروه‌های برتر را انتخاب می‌کردیم اما می‌توانم بگویم به آینده این گروه‌ها خیلی امیدوار هستم و همه واقعا در سطح خوبی قرار داشتند.
پیرنیاکان درباره نقاط ضعف و قوت گروه‌های شرکت کننده در جشنواره اظهار کرد: در بخش گروه نوازی‌ها اغلب گروه‌ها بسیار خوب بودند و تقریبا مشکل خاصی در این حوزه وجود نداشت، اما به نظر من گروه‌ها باید در انتخاب خواننده دقت بیشتری داشته باشند. عمده مشکل ما با گروه‌ها در همین بخش بود.
عضو هیأت انتخاب گروه نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر ادامه داد: ما برای انتخاب باید همه گروه را در کنار هم ببینیم و جمع بندی کنیم. بنابراین هر قدر موسیقی و اجرای یک گروه خوب باشد اما خواننده خوبی نداشته باشد، نمی‌توانیم از این نکته چشم پوشی کنیم.
وی تاکید کرد: این روزها خوانندگی برای ما تبدیل به یک معضل شده است. همه می‌خواهند خواننده شوند و خیلی زود هم به دنبال مطرح شدن هستند. خیلی زود آلبوم منتشر می‌کنند و روی صحنه می‌آیند. آنقدربه دنبال مطرح شدن هستند که کمتر به فکر پختگی کارشان می افتند.
پیرنیاکان درباره کیفیت کار خواننده‌های جوان بیان کرد: خواننده‌ها همه مثل هم می‌خوانند و کارشان یکنواخت شده است. هیچ کس دنبال شیوه‌ای برای خودش نیست. این در حالی است که ممکن است اصلا این شیوه با صدای یک خواننده همخوانی نداشته باشد و باعث شود آثار خوبی خلق نکند.
هیات انتخاب گروه نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی داریوش پیرنیاکان، مسعود شعاری، اردشیر کامکار، بهداد بابایی و مظفر شفیعی بازبینی آثار را برعهده دارند.
سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به دبیری دكتر حسن ریاحی24 بهمن تا یكم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.

سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر,داریوش پیرنیاکان,یکنواختی کار خواممده های جوان
آمار بازدید : 1,574
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500