ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : شنبه 11 بهمن 1393 - ساعت 12:23:44
چاپ خبر

«سعید صارمی» به جمع آرتیست های شرکت «LP» راه پیدا کرد

«سعید صارمی» یکی از نوازنده های مطرح و باسابقه ساز پرکاشن است که چندی پیش درج نام او در یک سایت بین المللی مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. اگر به صفحه آرتیست های شرکت «lp music» مراجعه کنید نام این موزیسین در کنار چهره های مطرح این ساز از اقصی نقاط دنیا قرار گرفته است. اتفاقی که برای اولین بار در تاریخ شصت ساله latin percussion رخ داده است. تا کنون هیچ هنرمندی از ایران موفق نشده بود که به جمع آرتیست های این تولیدکننده بزرگ ساز وارد شود. به همین بهانه دقایقی را با سعید صارمی که این روزها نوازنده ارکستر «حمید عسکری» است گپ زدیم و او در مورد جزئیات ارتباطش با این شرکت توضیح داد.


c9fd5a1e4e503f157ff63c9abe539dce-gallery-scaled01.jpg«سعید صارمی» یکی از نوازنده های مطرح و باسابقه ساز پرکاشن است که چندی پیش درج نام او در یک سایت بین المللی مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. اگر به صفحه آرتیست های شرکت «lp music» مراجعه کنید نام این موزیسین در کنار چهره های مطرح این ساز از اقصی نقاط دنیا قرار گرفته است. اتفاقی که برای اولین بار در تاریخ شصت ساله latin percussion رخ داده است. تا کنون هیچ هنرمندی از ایران موفق نشده بود که به جمع آرتیست های این تولیدکننده بزرگ ساز وارد شود. به همین بهانه دقایقی را با سعید صارمی که این روزها نوازنده ارکستر «حمید عسکری» است گپ زدیم و او در مورد جزئیات ارتباطش با این شرکت توضیح داد.

*ارتباط شما با کمپانی  lp  چگونه شکل گرفت؟
lp بزرگترین و معروف ترین کمپانی تولیدکننده پرکاشن دنیا است و برای اولین بار پس از شصت سال اسم یک ایرانی در لیست آرتیست های آنها درج شده است. نوازنده های بزرگی در این لیست قرار دارند و خدا را شکر که اسم من هم در بین آنها قرار گرفته است و جزو گرید A جهانی حساب شده ایم. در طول این سال ها، نام شخصی از ایران نبوده است که بتواند در این کمپانی به عنوان آرتیست مطرح شود و از حمایت آنها در سراسر دنیا برخوردار باشد. خدا را شکر این اتفاق در مورد من رخ داده است.

*اکنون که اسم شما در بین آرتیست های کمپانی ال پی است باید کاری برای آنها انجام دهید؟
آنها دنبال کسانی هستند که یک استعدادی دارند تا روی آنها مانور بدهند. ما هم به نوعی نمایندگان هنری این کمپانی در سراسر دنیا محسوب می شویم. با سازهای آنها می نوازیم و برای آن کمپانی تبلیغ می شود. آنها از لحاظ هنری و مالی از توانایی های ما استفاده می کنند و در مقابل اگر آلبومی داشته باشیم تحت لیسانس آن کمپانی منتشر می شود و در بازار بین المللی قرار می گیرد. در واقع ما لژیونر حساب می شویم!

*برخی، میسرشدن این قبیل ارتباط ها را به دلیل داشتن «پارتی» می دانند. می خواهم بدانم آیا شخص خاصی بوده است که از طریق آن بتوانید با آرتیست ال پی بشوید؟
ببینید آنجا مثل ایران نیست که ما از طریق یک پارتی بتوانیم کارهای خود را پیش ببریم. آنها یک سری فاکتورهای استاندارد دارند و اگر اینگونه نیست پس چرا در طول این شصت سال ما پارتی نداشتیم؟ یعنی در این مدت هیچ نوازنده ای وجود نداشت که بخواهد وارد چنین کمپانی بشود؟ این سیستم تفکر ایرانی ها است که همیشه دوست داریم از یک راهی دور بزنیم. هیچگاه نخواسته ایم که بگوییم ما ایرانی ها استعداد زیادی داریم. به خدا هنر و فرهنگ ما در دنیا زبانزد است. ما دهها موزیسین داریم که در حد بین الملل ساز می زنند. در همین ساز پرکاشن، «همایون نصیری» آرتیست کمپانی «meinl» است. آیا آن کمپانی با رابطه یک شخص یا پارتی، همایون را جذب کرده است؟ این هنرمند خوب است که به دنبال او رفته اند. قرار نیست که برویم و بگوییم که لطفا به دنبال ما بیایید. باید استعداد و توانایی های خود را نشان دهیم و به دنیا بگوییم که می توانیم. اگر کمی با دید مثبت تر نگاه کنیم نباید که موفقیت یک نفر را با این صحبت ها کوچک جلوه بدهیم. باز هم به همایون نصیری اشاره می کنم که چند سال است آرتیست آن کمپانی است و واقعا زحمت کشیده بود. شرکت «سرنا» به عنوان نماینده آن کمپانی در ایران باعث شد که همایون معرفی شود و بگویند که ما چنین نوازنده ای داریم. شرکت «هارمونیک ترید» یا «تجارت هارمونی» هم فیلم های من را نشان داد و معرفی کرد و زمینه ساز این اتفاق برای من شد. حدود بیست و پنج سال است ساز می زنم و به هر حال پس از این سال ها باید خودم را در مارکت جهانی معرفی می کردم. من در فستیوال های مختلف شرکت کرده ام و با چهره های مطرح داخلی و خارجی همکاری داشته ام و نهایتا با تلاش به این جایگاه دست پیدا کردم.

*اتفاقی که اکنون برای شما رخ داده است آیا باعث خواهد شد که نگاهتان نسبت به مارکت داخلی عوض شود و اصطلاحا دیگر با هر گروه یا هنرمندی کار نکنید؟
من به شخصه تا کنون با هر کسی کار نکرده ام و سعی کردم که انتخاب کنم. از همان ابتدا که موسیقی را شروع کردم تلاش داشتم در سطح اول موسیقی مملکت فعالیت کنم. همکاری با «علیرضا عصار» اولین تجربه حرفه ای من بود و ایشان شماره یک بودند و هستند. در آن بند کهکشانی که داشت درس خواندم و یاد گرفتم. در ادامه وارد گروه «دارکوب» شدم که تیم ملی نوازنده ها بوده و هست. جمعی از بهترین موزیسین ها در دارکوب حضور داشتند و این گروه جزو انتخاب های اول من بود. همان موقع می توانستم با خیلی ها که تازه در حال شهرت بودند فعالیت کنم ولی سعی کردم بیشتر یاد بگیرم تا کار خودم اعتبار داشته باشد. تا این لحظه با هر هنرمندی که همکاری کرده ام بیشتر خود موسیقی برایم اهمیت داشته است و خدایی نکرده اینگونه نبوده است که بخواهم از بالا نگاه کنم. در آینده هم همینگونه خواهد بود و عاشق موسیقی هستم. عاشق ساز هستم ولی برای کار خودم ارزش زیادی قائل می شوم.

*و کلام آخر؟
از همایون نصیری تشکر می کنم زیرا به عنوان اولین شاگرد این هنرمند بسیار بسیار مدیون او هستم زیرا چیزهای زیادی به من یاد داد. دقیقا من را در راه درست قرار داد. همانطور که حرفه ای کار کرد به من هم حرفه ای یاد داد. هرگاه که خواستم در جایی پای خودم را اشتباه بگذارم، همیشه گوشزدهای او باعث شد که در مسیر درست حرکت کنم. از بیان این موضوع هم نمی ترسم و شاید برخی بگویند که من آرتیست بزرگترین کمپانی دنیا هستم و نباید چنین حرف هایی را مطرح کنم. اما اینگونه نیست زیرا آدم نمی تواند منکر این شود که چه کسی شما در مسیر موفقیت قرار داد. همچنین از شرکت هارمونیک ترید هم تشکر می کنم که زمینه ساز معرفی من به کمپانی ال پی بودند. باید شرکت هایی از این دست در کشور بیشتر فعالیت کنند تا بتوانیم نوازنده های خود را به خوبی به دنیا معرفی کنیم.

سعید صارمی,آرتیست شرکت «LP»
آمار بازدید : 1,442
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500