ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : پنج‌شنبه 23 بهمن 1393 - ساعت 09:42:37
چاپ خبر

پیام معاون هنری وزیر ارشاد به سی امین جشنواره موسیقی فجر

به نقل از ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، علی مرادخانی در این پیام آورده است: آغازین سال‌های فعالیت جشنواره موسیقی فجر كه به نام "جشنواره سراسری سرود و آهنگ‌های انقلابی" خوانده می‌شد نهالی نوپا بود كه با تمامی حساسیت‌ها و اختلاف سلیقه‌هایی كه درباره شیوه برگزاری جشنواره وجود داشت فعالیت خود را با حضور موسیقی‌دانان و هنرمندانی از سراسر ایران به ویژه در حوزه موسیقی نواحی، ادامه داد و البته كار در چنین فضایی به طور طبیعی با مشكلات و موانعی بسیاری همراه بود.


54163_635592545653789964_m.jpgبه نقل از ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، علی مرادخانی در این پیام آورده است: آغازین سال‌های فعالیت جشنواره موسیقی فجر كه به نام "جشنواره سراسری سرود و آهنگ‌های انقلابی" خوانده می‌شد نهالی نوپا بود كه با تمامی حساسیت‌ها و اختلاف سلیقه‌هایی كه درباره شیوه برگزاری جشنواره وجود داشت فعالیت خود را با حضور موسیقی‌دانان و هنرمندانی از سراسر ایران به ویژه در حوزه موسیقی نواحی، ادامه داد و البته كار در چنین فضایی به طور طبیعی با مشكلات و موانعی بسیاری همراه بود.
اولین اقدامی كه در آن زمان برای بهبود وضعیت انجام شد، تاسیس شوراهای تخصصی و تعامل شایسته با كارشناسانی كه از جامعه هنری در مركز موسیقی فعالیت می‌كردند. این رویكرد در مواردی دیگر مانند نحوه برگزاری "جشنواره سراسری سرود و آهنگ‌های انقلابی" نیز اتفاق افتاده و از دوره پنجم، این جشنواره به "جشنواره موسیقی فجر" تغییر عنوان داد تا در آینده گستره گسترده‌ترین از گونه‌های موسیقی بومی، ایرانی و موسیقی كلاسیك را در برگیرد.
بعدها حاصل كار برای خود اهالی موسیقی نیز مطلوب‌تر و دلپذیرتر شد؛ كنار هم قرار گرفتن گروه‌هایی از موسیقی سنتی ایران، موسیقی نواحی، موسیقی كلاسیك و نیز بخش "موسیقی جوان" فضایی رقابتی و پویا را برای حركت رو به جلو فعالان عرصه موسیقی بوجود آورد.
اكنون پس از گذشت سال‌های متمادی از اولین جشنواره موسیقی فجر و فراز و فرودهای بسیار فرایند رو به تعالی آن، آینده امید بخشی فراروی جامعه هنری ایران اسلامی است.
در سی امین دوره از جشنواره بین المللی موسیقی فجر شاهد جریان هنری ارزشمندی هستیم كه نه تنها درمیان جامعه موسیقی ایران به ویژه نسل هنرجویان جوان كشور، بلكه در عرصه بین‌المللی نیز فستیوالی شناخته شده و معتبر محسوب می‌شود و هر ساله هنرمندانی از سایر كشورها، با افتخار به ایران عزیمت و در جشنواره فجر میهمان مخاطبان ایرانی می‌شوند. بر اساس این پیشینه و حضور پرنشاط و امید بخش هنرمندان ارجمند كشورمان در عرصه فعالیت‌های هنری، امیدوارم جشنواره سی‌ام با شكوه بیشتر و كیفیت بهتر برگزار شود و محصولی پربارتر برای مردم شریف و هنردوست كشور به ارمغان آورد.

سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر,علی مرادخانی
آمار بازدید : 1,161
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500