ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : یک‌شنبه 26 بهمن 1393 - ساعت 01:24:06
چاپ خبر

اجرای گروه دالغا در جشنواره موسیقی فجر

به نقل از ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، گروه موسیقی دالغا که طی ده سال گذشته در جشنواره حضور نداشته امسال در بخش موسیقی نواحی شرکت دارد.


54246_635595107806190147_m.jpgبه نقل از ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، گروه موسیقی دالغا که طی ده سال گذشته در جشنواره حضور نداشته امسال در بخش موسیقی نواحی شرکت دارد.
چنگیز مهدی‌پور سرپرست گروه موسیقی دالغا درباره اجرای این گروه در جشنواره گفت: امسال نسبت به سال‌های قبل اجرای متفاوت‌تری خواهیم داشت به این دلیل که تقریبا تمام اعضای گروه تغییر کرده‌اند و سازهای بیشتری چون تنبک، دف و سازهای زهی به گروه اضافه شده است. همچنین در این مدت تکنیک گروه پیشرفته‌تر شده است و تنظیم‌های خوبی روی آثار انجام گرفته است.
وی افزود: بیشتر قطعات از موسیقی نواحی و موسیقی عاشیقی است که این موسیقی به چهار قسمت حماسی، عرفانی، بزمی و عاشقی تقسیم می‌شود و ما در این اجرا از هر چهار بخش استفاده خواهیم کرد.
این نوازنده قوپوز که بار‌ها در جشنواره موسیقی فجر و جشنواره موسیقی نواحی موفق به کسب مقام برترشده، اظهار کرد: درس‌های بزرگی از این دو جشنواره گرفته‌ام و امیدوارم حضور هنرمندان با تجربه در جشنواره کمرنگ نشود و کیفیت آن لااقل به قوت خود باقی بماند.
گروه موسیقی دالغا در سال ۱۳۶۹ با مدیریت چنگیز مهدی‌پور (هنرمند قره داغی) وارد دنیای موسیقی شد و از‌‌ همان سال‌های اولیه فعالیتش توانست عناوین بر‌تر کشوری و جهانی در تکنوازی و اجرای گروهی را به دست آورد.
این گروه موسیقی تا‌کنون در اغلب کشورهای جهان به اجرا و معرفی هنر عاشیقی پرداخته است. چنگیز مهدی‌پور اولین فردی است که آهنگ‌های موسیقی عاشیقی را نت نویسی کرده و آن‌ها را بدین شیوه معرفی کرده است. این گروه تقریبا از دهه هفتاد در جشنواره موسیقی فجر شرکت داشته و تا سال ۷۸ در بخش رقابتی آن فعال بوده است و از سال ۷۸ به بعد در بخش جنبی حضور داشته است.
بخش نواحی سی‌امین جشنواره موسیقی فجر میزبان هفت گروه است.

گروه دالغا,سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر,چنگیز مهدی‌پور
آمار بازدید : 1,161
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500