به نقل از ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، اولریش درکسلر
در گفتگوی خود درباره رپرتواری که برای اجرا در ایران انتخاب کرده گفت:
این قطعاتی که ما برای اجرا در ایران در نظر گرفتهایم شامل لالاییها و
موسیقیهای عاشقانهای میشود که برای خانواده و دوستان نزدیک و هر کسی که در
زندگی به من الهام و انگیزه داده است، نوشتهام. شاید گفتنش تکراری باشد
اما اگر بخواهم به طور کلی بگویمٰ این موسیقیها درباره مفهوم عشق هستند.
به نقل از ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، اولریش درکسلر در گفتگوی خود درباره رپرتواری که برای اجرا در ایران انتخاب کرده گفت: این قطعاتی که ما برای اجرا در ایران در نظر گرفتهایم شامل لالاییها و موسیقیهای عاشقانهای میشود که برای خانواده و دوستان نزدیک و هر کسی که در زندگی به من الهام و انگیزه داده است، نوشتهام. شاید گفتنش تکراری باشد اما اگر بخواهم به طور کلی بگویمٰ این موسیقیها درباره مفهوم عشق هستند.
این نوازنده باس کلارینت درباره همکاریش با استفانو باتاگلیا نوازنده پیانو از ایتالیا گفت: من چند سالی به کارهای استفانو گوش کردهام و موسیقی او را دوست دارم؛ دلیل علاقه من هم به کارهای او این است که ریشه های موسیقی استفانو باتاگلیا بسیار به ریشههای موسیقی من شبیه است. هر دو تحصیلات موسیقی کلاسیک داشتهایم و در عین حال که از موسیقی کلاسیک بهره میگرفتیم از انواع دیگر موسیقی مانند موسیقی صوفیٰ موسیقی اسکاندیناوی و موسیقیهای شرقی نیز استفاده کردهایم. همه اینها دلایلی است که باعث شده با هم در اجراهای اینچنینی همکاری داشته باشیم.
وی درباره آشناییاش با موسیقی ایرانی گفت: من یکی از علاقمندان جدی کارهای کیهان کلهر هستم و آثار این موسیقیدان ایرانی را دوست دارم؛ البته به یک موزیسین ایرانی دیگر هم علاقه دارم اما اسم ایشان الان به خاطرم نمیآید.
این نوازنده تاکید کرد: نظرم درباره موسیقی ایرانی این است که موسیقی شما از قلب میآید و احساس نقش پررنگی در آن ایفا میکند.
اولریش درکسلر ادامه داد: من مفتخر هستم که برای دومین بار به ایران آمدهام و اخلاق مردم ایران را دوست دارم. آنها مهربان و مودب و بسیار مهمان نواز هستند و امیدوارم که کنسرتم در ایران مورد توجه مردم ایران قرار گرفته باشد.
این دو نوازنده در سیامین جشنواره بین المللی موسیقی فجر قطعاتی چون بهشت تو، لالایی کوچک صلح شماره ۲، لالایی کوچک صلح شماره ۳، لالایی کوچک صلح شماره ۴، جرقهای به هنگام غروب، لالایی کوچک صلح شماره ۶، لالایی کوچک صلح شماره ۷، همواره میدانی، لالایی کوچک صلح شماره ۱۰، لالایی کوچک صلح شماره ۱۲، لالایی کوچک صلح شماره ۵، لالایی کوچک صلح شماره ۸، لالایی کوچک صلح شماره ۹، لالایی کوچک صلح شماره ۱۴ و فراتر از کلمات را به آهنگسازی اولریش درکسلر و لاما بادا به آهنگسازی شتفانو باتاگلیا را اجرا کردند.