ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : یک‌شنبه 26 بهمن 1393 - ساعت 15:39:53
چاپ خبر

گروه صبا با قطعات کلاسیک و ایرانی به جشنواره موسیقی می‌آید

محمد یوسفی سرپرست این گروه گفت: قرار است در بخش کلاسیک قطعاتی از دوره‌های باروک با اثری از باخ، رمانتیک با اثری از روسینی، مدرن با اثری فولک پاپ و نیز قطعه‌ای از یک آهگنساز روسی مربوط به دوران رمانتیک را اجرا کنیم.


54299_635595958228731713_m.jpgمحمد یوسفی سرپرست این گروه گفت: قرار است در بخش کلاسیک قطعاتی از دوره‌های باروک با اثری از باخ، رمانتیک با اثری از روسینی، مدرن با اثری فولک پاپ و نیز قطعه‌ای از یک آهگنساز روسی مربوط به دوران رمانتیک را اجرا کنیم.
وی افزود: در بخش ایرانی نیز قطعه "شرقی" ساخته کیوان علایی که آهنگساز برتر جشنواره فجر سال 92 شد و قطعه "شرابی تلخ" با شعر حافظ ساخته محمد حقگو را اجرا می‌کنیم. همچنین یکی از ساخته‌های مرحوم روح الله خالقی با تنظیم آقاحاجیان را اجرا خواهیم کرد.
یوسفی با بیان اینکه دکتر لاداکافیان عطاریانی رهبری گروه را به عهده خواهد داشت خاطرنشان شد: مجموعا اعضای گروه صبا 25 نفر هستند اما در این جشنواره با 11 نفر خواننده و دو نفر نوازنده که سازهای کوبه‌ای مثلث و بلز را می‌نوازندبه صحنه خواهیم رفت.
وی در خصوص سابقه گروه کر صبا ابراز داشت: اعضای گروه صبا با گروه‌های دیگری بارها در جشنواره موسیقی فجر شرکت کرده‌‎اند اما گروه صبا به این شکل برای بار سوم است که به جشنواره می‌آید. یک بار در سال 88 با نام آموره (کسی که کاری را عاشقانه پی می‌گیرد) و یک بار هم در سال 92 با همین نام صبا و رپرتوار جدید که موفق به کسب مقام سوم شدیم.
سرپرست گروه کر صبا در ادامه ابراز داشت: سال قبل قرار شد که در جشنواره‌‌های بعدی همزمان با اجرای گروه‌ها مسترکلاس‌هایی برای افراد علاقمند زیرنظر اساتید عالی رتبه حاضر در جشنواره تشکیل شود که در صورت عملی شدن می‌توانست برای شرکت‌کنندگان بسیار مفید باشد اما این اتفاق نیفتاد. اما در جشنواره امسال قرار شد شرایط این فعالیت جنبی برای جشنواره سال 94 فراهم گردد.
گروه کر صبای مشهد قرار است فردا 27 بهمن‌ماه ساعت 21 در برج آزادی به روی صحنه برود.

محمد یوسفی,قطعه "شرقی" ,قطعه "شرابی تلخ",گروه کر صبا
آمار بازدید : 1,281
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500