ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : یک‌شنبه 26 بهمن 1393 - ساعت 18:06:23
چاپ خبر

گروه ˝چکاو˝ یاد رضا سقایی را در جشواره فجر زنده می‌کند

مرتضایی گفت: گروه موسیقی چکاو سه سال است فعالیت جدی موسیقی دارد و اولین کنسرت رسمی ما هم در استان لرستان بود. برای بار اول است که در جشواره فجر شرکت می‌کنیم اما اکثر نوازندگان دارای سابقه‌های پربار فعالیت موسیقی هستند.


54310_635596000780614451_m.jpgمرتضایی گفت: گروه موسیقی چکاو سه سال است فعالیت جدی موسیقی دارد و اولین کنسرت رسمی ما هم در استان لرستان بود. برای بار اول است که در جشواره فجر شرکت می‌کنیم اما اکثر نوازندگان دارای سابقه‌های پربار فعالیت موسیقی هستند.
وی با بیان اینکه اجرای گروه بصورت مایه‌گردانی در دستگاه شور و آوازهای دشتی و افشاری خواهد بود گفت: تصنیفی با شعر شهریار، تصنیفی با شعر فاضل نظری، آواز شور و دشتی با اشعاری از مهدی اخوان ثالث و شفیعی کدکنی، تصنیف خاک ره با شعر حافظ و قطعه‌ای ضربی به نام نوش آوا را اجرا خواهیم کرد.
مرتضایی ادامه داد: همچنین قطعه‌ای بی کلام در شور با تم محلی لری به نام ارغوان به یاد و خاطره استاد رضا سقایی اجرا می‌کنیم.
مرتضایی که علاوه بر سرپرست، تنظیم کننده قطعات اجرایی گروه و نوازنده سنتور نیز است در معرفی اعضای همنوازان چکاو ابراز داشت: محمد موسوی (تار)، اشکان مرادی (کمانچه)، احمد رنجبر (عود)، مجید ملکی (سازهای کوبه‌ای)، رهام خورشیدوند (خواننده) اعضای گروه هستند.
وی در ادامه فضای کلی جشنواره را مثبت ارزیابی کرد و افزود: جشنواره فجر این اجازه را به ما می‌دهد که بدون صرف انرژی برای گرفتن مجوز، آماده‌سازی سالن، پیدا کردن اسپانسر و تبلیغات و .... خودمان را فقط برای اجرا آماده کنیم. اگر می‌خواستیم همه این کارها را بطور مستقل انجام دهیم قطعا در روز اجرا همه انرژی ما تمام شده بود و نمی‌توانستیم کار درخوری را ارائه دهیم.
مرتضایی همچنین از انتشار یک آلبوم در اردیبهشت سال آینده خبر داد و افزود: در این آلبوم علاوه بر قطعاتی که قرار است در جشنواره اجرا کنیم کارهایی در دستگاه سه‌گاه با اشعاری از رهی معیری و مهدی اخوان ثالث ضبط خواهیم کرد.
گروه همنوازان چکاو فردا 27 بهمن ماه در برج آزادی به روی صحنه می رود.

مرتضایی,گروه موسیقی چکاو,مهدی اخوان ثالث,شفیعی کدکنی, اولین کنسرت گروه چکاد
آمار بازدید : 1,603
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500