ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : یک‌شنبه 26 بهمن 1393 - ساعت 20:18:09
چاپ خبر

گروه سازینه نواحی ایرانی موسقی نواحی کل ایران را اجرا می کند

به نقل ازستاد خبری سی‌امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، گروه موسیقی سازینه نواحی ایران به سرپرستی پیمان بزرگ‌نیا در  بخش نواحی جشنواره روی صحنه می‌رود.


54312_635596011389413085_m.jpgبه نقل ازستاد خبری سی‌امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، گروه موسیقی سازینه نواحی ایران به سرپرستی پیمان بزرگ‌نیا در  بخش نواحی جشنواره روی صحنه می‌رود.
بزرگ‌نیا درباره حضور در این دوره از جشنواره موسیقی فجر گفت: پیش از این با گروه سازینه نواحی ایران سال ۹۰ در جشنواره شرکت کرده بودیم و این دومین بار است که در جشنواره اجرا خواهیم داشت.
وی اظهار کرد: ما تجربه پژوهش در موسیقی نواحی را داریم و اجراهای پژوهشی هم داشته‌ایم اما برای حضور در جشنواره برنامه‌هایی امروزی‌تر و مردم پسندانه‌تر تدارک دیده‌ایم.
بزرگ‌نیا گفت: ما در این اجرا ترانه‌های شادی‌آوری را از شمال تا جنوب روی صحنه می‌بریم. از استادان مناطق مختلف برای اجرایمان دعوت کرده‌ایم و مطمئن هستم کنسرت متفاوتی را روی صحنه خواهیم برد. البته هر اجرایمان با اجرای دیگر متفاوت است و همیشه سعی می‌کنیم مخاطب را با روایت نو و تازه‌ای از موسیقی روبه رو کنیم.
گروه سازینه نواحی ایرانی در شب بزرگداشت پروین بهمنی و به این مناسبت به صحنه می‌رود. سرپرست این گروه درباره این اجرا گفت: قطعات مردم‌پسند نواحی مختلف کشور را برای اجرا انتخاب کرده‌ایم و روی صحنه می‌بریم. ما کار هر خطه را بر اساس رپرتوآر‌های امروزی و در قالب کار ارکسترال توسط استادان آن منطقه اجرا می‌کنیم.
وی ادامه داد: از خطه بویراحمد استاد کوروش اسدپور و غلامشاه قنبری، از آذربایجان عاشیق قدرت میرزا‌پور و احمد ملکی علیشاه، از لرستان ایرج رحمانپور، از ایل قشقایی ابراهیم کهندل‌پور، از ترکمن طواق سعادتی، از گیلان محمود فردی‌نژاد، از مازندران محمدرضا اسحاقی و از خراسان حسین ولی‌نژاد ما را در این اجرا همراهی می‌کنند.
حرکات نمایشی فوکلور اقوام شاهسون، لزگی، کردی و آذربایجانی هم در اجرای گروه سازینه نواحی ایران روی صحنه می‌رود.
احسان عبدی‌پور (نوازنده سرنا از لرستان)، پیران درخشان (نوازنده سه تار قشقایی)، حسینعلی حسینی (سرنای شاه سون)، آیدین آذری (رقص لزگی)، نرگس مختاری (نوازنده عود و همخوان)، مهرنوش مختاری (نوازنده دایره و همخوان)، مهرزاد هویدا (نوازنده سازهای کوبه‌ای)، سام ابدالی (نوازنده دهل) و دامون شش بلوکی (نوازنده نقاره) از جمله نوازندگانی هستند که در این اجرا روی صحنه می‌روند.

سی‌امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر,گروه موسیقی سازینه,بزرگ‌نیا
آمار بازدید : 1,340
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500