ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : یک‌شنبه 26 بهمن 1393 - ساعت 20:44:06
چاپ خبر

نوجوانان گروه پارس یادواره ثمین باغچه‌بان را در جشنواره سی ام برگزار می‌کنند

به نقل از ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، ناصر نظر یکی از فعالان عرصه موسیقی کودک به همراه گروه پارس در بخش کودک و نوجوان جشنواره شرکت دارد.


54317_635596023956795158_m.jpgبه نقل از ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، ناصر نظر یکی از فعالان عرصه موسیقی کودک به همراه گروه پارس در بخش کودک و نوجوان جشنواره شرکت دارد.
نظر درباره تاثیر شرکت در جشنواره بر روی نوجوانان گفت: اجرا در سالن‌های بزرگ برای نوجوانان تجربه بزرگی محسوب می‌شود، در این فرصت آنهایی که برای اولین بار به روی صحنه می‌آیند قدم بزرگی در دنیای حرفه‌ای برمی‌دارند و آنهایی که در سال‌های گذشته هم در برگزاری برنامه‌ها شرکت داشته‌اند با تجربه بیشتری پا به عرصه می‌گذارند.
وی در ادامه افزود: حضور در چنین اجراهایی به نوجوانان اعتماد به نفس می‌دهد. دیده شدن بر روی صحنه تاثیر بسزای بر شخصیت کودکان و نوجوانان و در آموزش و پرورش آن‌ها دارد.
ناصر نظر که بیش از سی سال در زمینه موسیقی کودک و نوجوان فعالیت کرده است در ادامه گفت: برنامه‌های اینچنینی بر کودکانی که مخاطب این اجرا‌ها هستند هم تاثیر بسیاری دارد. بسیاری از کودکان بعد از دیدن این برنامه‌ها به موسیقی علاقه‌مند می‌شوند و یا اگر سازی می‌نوازند اشتیاق بیشتری برای تمرین پیدا می‌کنند. در همین راستا اجراهای متعدد در طول سال و توسط گروه‌های مختلف کودکان را بیشتر با موسیقی پیوند می‌دهد.
وی همچنین گفت: موسیقی نقش بسیار مهمی بر زندگی و شخصیت افراد به خصوص کودکان و نوجوانان دارد. وقتی نوجوانان وارد عرصه هنر می‌شوند شخصیتشان با این فضا خو می‌گیرد و چه بسا این فضا بتواند آن‌ها را از بسیاری از خطر‌ها و مشکلات اجتماعی به دور نگه دارد.
نظر در ادامه از اشاعه موسیقی بین خانواده‌های ایرانی ابراز خرسندی کرد و گفت: امروزه تعداد آموزشگاه‌های موسیقی در سطح شهر به اندازه‌ای هست که خانواده‌ها بتوانند برای آموزش کودکانشان به آن‌ها مراجعه کنند و از سنین پایین کودکان را با هنر موسیقی آشنا کنند. از سویی اهمیت خانواده‌ها به آموزش تئوریک و علمی موسیقی به فرزندانشان در این دوران بسیار خوشحال کننده است.
ناصر نظر هرسال با برنامه‌ای نو در جشنواره شرکت می‌کند. برنامه گروه موسیقی پارس در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر در سه قسمت اجرا می‌شود. بخش اول این برنامه اجرای موسیقی ایرانی است که با سرپرستی نایان صحیحی به روی صحنه می‌رود. همنوازی هارپ به سرپرستی فتانه شاهین که برای اولین بار در ایران اجرا می‌شود، قسمت دوم این برنامه خواهد بود. در این قسمت ۸ نوازنده هارپ برای اجرای گروه نوازی به روی صحنه خواهند آمد. آخرین بخش این برنامه یادمانی خواهد بود از ثمین باغچه‌بان که با اجرای قطعاتی از او برگزار می‌شود.
سرپرست گروه پارس درباره این بخش گقت: این قسمت به یاد آقای باغچه‌بان و با اجرای یکی از قطعات وی با گروه کر چهار صدایی کودکان و به‌‌ همان شیوه‌ای که شخصا تنظیم کرده بود، برگزار می‌شود.
وی افزود: قطعات دیگری که در این بخش نواخته می‌شود اثری از گلنوش خالقی خواهد بود و در انتهای این برنامه قطعه ایران لوریس چکنواریان نواخته می‌شود.

سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر,ناصر نظر,فتانه شاهین,گلنوش خالقی
آمار بازدید : 1,044
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500