ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : یک‌شنبه 26 بهمن 1393 - ساعت 21:04:02
چاپ خبر

هاله آخوندی در جشنواره فجر بتهوون می‌نوازد

به نقل از  ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، هاله آخوند سامانی یکی از هنرمندان جوانی است که در بخش استعدادهای درخشان جشنواره موسیقی فجر با دونوازی ویلنسل و پیانو شرکت می‌کند.


ب54319_635596026761056084_m.jpgه نقل از  ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، هاله آخوند سامانی یکی از هنرمندان جوانی است که در بخش استعدادهای درخشان جشنواره موسیقی فجر با دونوازی ویلنسل و پیانو شرکت می‌کند.
سامانی، نوازنده ویلنسل درباره شرکت در جشنواره موسیقی فجر گفت: حضور در جشنواره موسیقی فجر نقش مهمی در پیشرفت در کار حرفه‌ای هنرمندان به خصوص هنرمندان جوان دارد. با شرکت در این جشنواره علاوه کسب تجربه با بسیاری از اساتید موسیقی کشور آشنا می‌شویم و می‌توانیم از نقطه نظرات آن‌ها بهره‌مند شویم.
وی افزود: اساتیدی که در این جشنواره حضور دارند با نقدهای کار‌شناسی و سازنده خود نقش مهمی در تعلیم هنرمندان جوان ایفا خواهند کرد.
آخوند سامانی همچنین گفت: یکی دیگر از فرصت‌هایی که اجرا در چنین جشنواره‌ای برای هنرمندان جوان به وجود می‌آورد امکان رفتن به روی بهترین سالن‌های کشور است که شاید چنین شرایط در روزهای عادی به راحتی امکان پذیر نباشد.
هاله آخوند سامانی که از سه سال پیش نوازندگی ویلنسل را آغاز کرده است، درباره فعالیتش در این مدت گفت: حدود سه سال پیش نزد آقای مظفر نویدی آموزش ویلنسل را آغاز کردم و پس از مدتی نزد خانم جاوید زربخش آموزش را ادامه دادم. امسال اولین سال است که در جشنواره موسیقی فجر به دعوت خانم زربخش شرکت می‌کنم.
این نوازنده جوان که پیش‌تر با ارکستر رسا هم فعالیت داشته است در بخش استعدادهای جوان سی‌امین جشنوراه موسیقی فجر به همراه کیمیا محمدی نوازنده پیانو در سالن رودکی به روی صحنه می‌رود و قطعاتی از بتهون را اجرا می‌کند.
وی درباره اشاعه بیشتر موسیقی به خصوص موسیقی‌های جدی در جامعه گفت: بعضی از سبک‌های موسیقی بیشتر از جذب مخاطب بعد علمی دارند. به همین دلیل شاید شناخت جامعه از آن‌ها کمتر باشد. موسیقی کلاسیک یکی از این سبک‌هاست. هرچند که نمی‌توان انتظار داشت این نوع موسیقی به اندازه موسیقی پاپ مخاطب و طرفدار داشته باشند اما می‌توان شنونده بیشتری را با آن‌ها آشنا کرد.
نوازنده ویلنسل بخش استعدادهای درخشان جشنواره موسیقی فجر همچنین گفت: برگزاری اجراهایی مثل اجرای جشنواره موسیقی فجر این امکان را برای مخاطبین فراهم می‌کند که با سبک‌های مختلف موسیقی آشنا شوند. اگر درصدی از مخاطبان هم را به موسیقی علاقه‌مند شود قدم بزرگی در ترویج فرهنگ و هنر کشور برداشته شده است.
هاله آخوند سامانی معتقد است با بیشتر شدن این برنامه در طول سال بستر مناسب‌تری برای آشنایی و برقراری ارتباط مخاطب با هنر به خصوص موسیقی فراهم می‌شود.

سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر,هاله آخوندی,مظفر نویدی, بتهون
آمار بازدید : 1,022
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500