ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : دوشنبه 27 بهمن 1393 - ساعت 19:52:37
چاپ خبر

کنسرت «آقای سماع» تمدید شد

کنسرت موسیقی «آقای سماع» به سرپرستی و آهنگسازی امیر حسنی‌نیا 2 و 3 اسفندماه در تالار رودکی به روی صحنه خواهد رفت. بخش عمده‌ای از این اجرا شامل قطعات آلبوم «آقای سماع» است که به تازگی وارد بازار موسیقی ایران شده است.


samae (39).JPGکنسرت موسیقی «آقای سماع» به سرپرستی و آهنگسازی امیر حسنی‌نیا 2 و 3 اسفندماه در تالار رودکی به روی صحنه خواهد رفت. بخش عمده‌ای از این اجرا شامل قطعات آلبوم «آقای سماع» است که به تازگی وارد بازار موسیقی ایران شده است.
«چرخان»، «شب»، «اعماق»، «مستان»، «جان» و «مراقبه» بخشی از رپرتوار این اجرا هستند که در فضای موسیقی تلفیقی اجرا می‌شوند و با دست‌مایه‌ای از موسیقی عرفانی به اجرا در آورده و با‌‌ همان شعار «صلح» تقدیم مخاطبان می‌‌گردد.
به گفته حسنی‌نیا این گروه در اجرای پیشِ رو، نه‌تنها سماعِ قونیه بلکه سماعی از سمت‌و‌سوی آفریقا یعنی مراکش را نیز به اجرا خواهد گذاشت.
امیرحسین حسنی‌نیا (نوازنده بربط و همخوان)، وحید قاسمی (درامز و پرکاشن)، امیرحسین جعفری (گیتار، همخوان)، راحله فیروزی (همخوان)، علیرضا مقراضی (کمانچه)، محمود خیرگو (ادوات مراقبه‌ای) و سینا مشفقی (دف، سه‌تار و همخوان) در این اجرا که ساعت 20:30 روزهای 2 و 3 اسفندماه در تالار رودکی برگزار می‌شود، به‌عنوان اعضای گروه حضور دارند.
در این اجرا همچنین بهزاد هجیر، علیرضا شاه‌حسینی، سهرورد زرشکیان و رامین صفی‌یاری نیز به عنوان سماع‌گر حضور خواهند داشت.
گفتنی است «آقای سماع» با آهنگسازی امیرحسین حسنی‌نیا تاکنون در کشورهای دیگر از جمله ترکیه و امارات نیز روی صحنه رفته است. از جمله فعالیت‌های اخیر حسنی‌نیا می‌توان به اجرای اپرای «اینک شمس» اشاره کرد که سال گذشته در تالار اندیشه اجرا شد. حسنی‌نیا همچنین کنسرت «آقای سماع» را مردادماه در تالار رودکی و مهرماه در برج آزادی روی صحنه برده است.
کنسرت گروه «آقای سماع» که قرار است دوم و سوم اسفند ماه در تالار رودکی به اجرا در بیاید، به دلیل استقبال مخاطبان تمدید شده است.
امیرحسین حسنی‌نیا آهنگساز و سرپرست گروه «آقای سماع» دانش‌آموخته موسیقی از دانشگاه بین‌الملل ترکیه و اولین سماع‌گر ایرانی است که سال‌هاست با گروه موسیقی «شمس» (به سرپرستی کیخسرو پورناظری) همکاری می‌کند. حسنی‌نیا فعالیت هنری خود را از سال 79 شروع کرد و تا امروز 7 اپرا روی صحنه برده است. اپرای «مسافر آب» و «از مولوی تا مولانا» از جمله این تجربه‌ها هستند.
گفتنی است آلبوم موسیقایی «آقای سماع» که به تازگی با همراهی اعضای گروه منتشر شده نیز پنجشنبه 30 بهمن‌ماه از ساعت 17 تا 19 در فروشگاه موسیقی بتهوون (به آدرس کریم‌خان، خیابان سنایی، نبش کوچه ششم) رونمایی خواهد شد.

کنسرت «آقای سماع»,امیر حسنی‌نیا
آمار بازدید : 1,171
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500