ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : سه‌شنبه 28 بهمن 1393 - ساعت 00:05:16
چاپ خبر

ارکستر آی‌سو با رهبر اتریشی و نوازنده آلمانی در جشنواره فجر / اجرای قطعات مولداویا و آرایشگر شهرسویل

مازیار یونسی ضمن اعلام این خبر گفت: آی‌سو ارکستری ایرانی-اتریشی است که من و کریستین شولتز رهبران این ارکستر هستیم. خوشبختانه در جشنواره موسیقی فجر کریستین شولتز به ایران می‌آید و رهبری ارکستر را به عهده خواهد داشت.


54357_635596822053723701_m.jpgمازیار یونسی ضمن اعلام این خبر گفت: آی‌سو ارکستری ایرانی-اتریشی است که من و کریستین شولتز رهبران این ارکستر هستیم. خوشبختانه در جشنواره موسیقی فجر کریستین شولتز به ایران می‌آید و رهبری ارکستر را به عهده خواهد داشت.
وی همچنین از حضور بودگارد تولکه، ویولن‌نواز آلمانی به عنوان کنسرت مایستر ارکستر خبر داد و گفت: پوئم سمفونی مولداویا اثر بدریش اسمتانا، اورتور آرایشگر شهر سویل اثر روسینی و دوبل کنسرتو فلوت و پیانو اثر دکتر امین هنرمند، قطعاتی است که ارکستر آی سو در جشنواره سی‌ام اجرا خواهد کرد.
وی ادامه داد: دو اثر نخست از دوران رمانتیک انتخاب شده‌اند و بسیار جذاب و باشکوه هستند. همچینین در اثر دکتر هنرمند، کاوه الهامیان سولیست پیانو و شقایق صادقیان سولیست فلوت خواهند بود.
رهبر ایرانی ارکستر سمفونیک آی‌سو در ادامه به بحث در رابطه با شیوه اجرای جشنواره پرداخت و ابراز داشت: سال گذشته هم پیشنهاد دادم که بخش‌های مختلف جشنواره تفکیک شود و هر کدام به عنوان جشنواره‌ای جداگانه اجرا شود. اگر این اتفاق بیفتد هم در طول سال چند جشنواره بزرگ خواهیم داشت و هم فعالیت‌ها و داوری‌ها تخصصی‌تر می‌شود.
یونسی همچنین با انتقاد از شیوه تبلیغات جشنواره تصریح کرد: می‌دانم مسوولین تمام تلاش خود را کرده‌اند؛ اما بهتر بود تلویزیون هم تبلیغاتی برای جشنواره انجام می‌داد.
این خواننده در ادامه پیرامون فعالیت‌های ارکسترسمفونیک آی‌سو اظهار داشت: در ارکستر آی‌سو 60 نوازنده فعالیت دارند اما متاسفانه بخاطر کم بودن نوازنده‌های تخصصی بسیاری از همین نوازنده‌ها همزمان در چند ارکستر فعالیت می‌کنند.
یونسی افزود: بخشی دیگر از مشکلات ارکستر اقتصادی است. نوازنده‌های ارکستر فقط بخاطر عشقی که به موسیقی دارند فعالیت می‌کنند و معمولا یا حقوقی نمی‌گیرند و یا اگر هم بگیرند بسیار اندک است.
وی کنار هم نشاندن نوازندگان پیشکسوت و جوان را از اهداف ارکستر سمفونیک آی‌سو خواند و گفت: ما تمایل بسیاری به استفاده از آثار آهنگسازان معاصر بخصوص آهنگسازان ایرانی داریم. چرا که این آثار هم ارزشمند و هم پویا هستند و نسل امروز نیز راحت‌تر می‌توانند با آنها ارتباط بگیرند.
ارکسترسمفونیک آی‌سو فردا  28 بهمن ماه در سالن وحدت به اجرا خواهد پرداخت.

مازیار یونسی,کریستین شولتز, آی‌سو, بودگارد تولکه,قطعات مولداویا
آمار بازدید : 1,688
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500