ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : سه‌شنبه 28 بهمن 1393 - ساعت 18:28:17
چاپ خبر

آلبوم «مضراب عشق» منتشر شد

آلبوم موسیقی سنتی «مضراب عشق» تازه ترین اثر «فضل الله توکل» از سوی مؤسسه فرهنگی هنری «آوای باربد» روانه بازار موسیقی شد.


436473-03500464335p03-370x337.jpgآلبوم موسیقی سنتی «مضراب عشق» تازه ترین اثر «فضل الله توکل» از سوی مؤسسه فرهنگی هنری «آوای باربد» روانه بازار موسیقی شد.
این آلبوم به آهنگسازی و نوازندگی «فضل الله توکل»، در برگیرنده اتودهایی خلاقانه از این هنرمند پیشکسوت می باشد که شامل دو قطعه در مقام شوشتری است و با برداشت از آثار آهنگین و قدیمی ایشان جمع آوری و ضبط شده است.
در معرفی این اثر آمده است: «یاد باد آن روزگاران یاد باد، روزگاری که موسیقی ایران به راستی در سلامت، تنوع و نهایتاً رضایت مردم همراه بود. آلبوم “مضراب عشق” اتودهایی است از استاد فضل‌الله توکل. آلبومی که حتی بدن صدای خواننده نیز، مخاطب را درگیر همان فضای گلهای دهه پنجاه می‌کند و گویی که تنها اکبر گلپایگانی غایب مجموعه است. متأسفانه در ایران مردم عادت به شناخت خواننده دارند بی آنکه بدانند پشت آن صدایی که می‌شنوند ایده خلاقانه آهنگساز و تاثیر شگفت انگیز شعر و ترانه شاعر و البته سِحرِ سازِ نوازندگانی بزرگ وجود دارد که بدیهیست بدون وجود آنها نتیجه لذت بخش نخواهد شد.(موسیقی اصیل ایرانی) این مثال برای آن بود تا مردم آگاه باشند که تقریباً تمامی آثار درخشان اکبر گلپایگانی، ایرج خواجه امیری، مدیون وجود و حضور آهنگساز،نوازنده و شاعر توانا، فضل‌الله توکل بوده است. آثاری که به برخی از آنها در مجموعه حاضر اشاره شده است تا شاید به زحمات استاد پی برده و برای اطلاع‌ رسانی دوستان مناسب باشد.»
شایان ذکر است که فضل الله توکل متولد ۱۳۲۱ در تهران، آهنگساز و نوازنده سنتور است که نوازندگی وی بسیار عامیانه و دلنشین بوده و همکاری های او در کنار هنرمندان مشهوری مانند ایرج خواجه امیری، اکبر گلپایگانی، حبیب الله بدیع، پرویز یاحقی، همایون خرم، اسد الله ملک و …آثار جاودانه ای را در تاریخ موسیقی ایرانی به یادگار گذاشته است.
علاقه مندان برای تهیه آلبوم «مضراب عشق» به صورت نسخه اصلی می توانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه نمایند.

آلبوم موسیقی سنتی «مضراب عشق»,فضل الله توکل,اکبر گلپایگانی,ایرج خواجه امیری
آمار بازدید : 1,088
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500