ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : سه‌شنبه 28 بهمن 1393 - ساعت 20:48:29
چاپ خبر

شب بزرگ موسیقی نواحی در جشواره موسیقی فجر / سازینه با 17 خواننده و نوازنده پیشکسوت در تالار شمس

پیمان بزرگ‌نیا سرپرست این گروه گفت: در این گروه بزرگان موسیقی کشور از شمال تا جنوب حضور خواهند داشت و به طور ریشه‌ای به اجرای موسیقی نواحی مختلف ایران خواهیم پرداخت.


54396_635597288151966360_m.jpgپیمان بزرگ‌نیا سرپرست این گروه گفت: در این گروه بزرگان موسیقی کشور از شمال تا جنوب حضور خواهند داشت و به طور ریشه‌ای به اجرای موسیقی نواحی مختلف ایران خواهیم پرداخت.
وی با بیان اینکه این بزرگان گنجینه موسیقی مقامی ایران هستند ابراز داشت: متاسفانه در ایران خیلی به موسیقی نواحی توجه نمی‌شود و از هنرمندان موسیقی نواحی حمایتی صورت نمی‌گیرد و اکثر این افراد به سختی زندگی می‌کنند و این در حالی است که موسیقی نواحی و محلی منبع و آبشخور موسیقی ملی ایران است.
وی ادامه داد: ما می‌خواهیم این بزرگان و هنر ارزشمند آنها را به مردم معرفی کنیم چرا که با از بین رفتن این نسل از هنرمندان قطعا موسیقی نواحی دچار چالش می‌شود. ما می‌خواهیم آثار این گروه را ضبط کنیم و حتی آن را به کشورهای دیگر صادر کنیم.
بزرگ‌نیا که خود از نوازنده‌های نی و سازهای بادی بختیاری است ابراز داشت: کوروش اسدپور (موسیقی بختیاری)، ایرج رحمانپور (لرستان)، ابراهیم عالمی (مازندران)، صلاح‌الدین خزری (کردستان)، احد ملکی علیشاه (آذربایجان)، ابراهیم کهن دل‌پور (قشقایی)، محمود فرزی‌نژاد (گیلان)، تواب سعادتی (ترکمن)، حسین ولی‌نژاد (خراسان) و غلام شاه‌قنبری ( خوزستان) خواننده‌های گروه خواهند بود.
وی ادامه داد: احسان عبدی‌پور (سرنا- لرستان)، پیران درخشان (چگور- قشقایی)، سلمان حسینی (تنبور - کرمانشاه)، محمد انشایی (کمانچه - گیلان)، دامون شش بلوکی (نقاره- قشقایی)، مهرداد هویدا (دف- کرمانشاه) و آرین یاری (نی‌انبان- جنوب) نوازندگان گروه سازینه نواحی ایران خوهند بود.
وی همچنین از حضور سه گروه رقص محلی در گروه سازینه نوای ایران یاد کرد و گفت: گروه رقص شاهسون با سرپرستی حسین علی حسینی، گروه رقص بختیاری با سرپرستی علی بزرگ مهر و گروه رقص آذری (لزگی) با سرپرستی آیدین آذری نیز در جشنواره شرکت خواهند کرد.
وی در پایان با بیان اینکه به سختی و با مشکلات بسیار این گروه را سر پا نگه داشته‌ایم ابراز داشت: امیدوارم روزی توجه بیشتری به موسیقی نواحی شود و این سرمایه‌ی بی‌بدیل به راحتی به دست فراموشی سپرده نشود.
گروه سازینه نواحی ایران فردا 29 بهمن ماه ساعت 21 در تالار وحدت به مدت یک ساعت به اجرای موسیقی نواحی مختلف ایران می پردازد.

پیمان بزرگ‌نیا,گروه سازینه
آمار بازدید : 1,296
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500