ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 - ساعت 00:33:34
چاپ خبر

میزبانی برج میلاد از اتاق گوشواره / دنگ شو پر دست‎‌تر، پرجیغ‎‌تر و پر گرم‎‌تر

سالن همایش‌های برج میلاد در ششمین شب از سی‌امین جشنواره موسیقی فجر میزبان گروه "دنگ‌شو" بود. گروهی که همین چند ماه قبل مجوز انتشار نخستین آلبوم رسمی خود "اتاق گوشواره" را از وزارت ارشاد دریافت کرد و امسال برای نخستین بار نیز در جشنواره فجر روی صحنه رفت.


9.jpgسالن همایش‌های برج میلاد در ششمین شب از سی‌امین جشنواره موسیقی فجر میزبان گروه "دنگ‌شو" بود. گروهی که همین چند ماه قبل مجوز انتشار نخستین آلبوم رسمی خود "اتاق گوشواره" را از وزارت ارشاد دریافت کرد و امسال برای نخستین بار نیز در جشنواره فجر روی صحنه رفت.

ازدحام جمعیت

پیش از این، این گروه به عنوان نخستین گروهی شناخته شده بود که همه بلیت‌های آن در جشنواره فجر فروخته شده است پس جای تعجب نبود که با سالن و بالکن‎هایی لبریز از جمعیت مواجه شویم.

آواز روی غزل حافظ

این کنسرت در ابتدا با قطعه‌ای بی‌کلام آغاز شد. پس از آن سعید آتانی خواننده این روزهای "دنگ‌شو" روی غزلی از حافظ با مطلع "بار‌ها گفته‌ام و بار دگر می‌گویم / که من گمشده این ره نه به خود می‌‎پویم" آوازی اجرا کرد.

اجرای یک قطعه قدیمی

"دنگ‌شو" بلافاصله به سراغ یکی از آهنگ‎های قدیمی خود رفت؛ آهنگی که با شعری از مولوی به خوانندگی طا‌ها پارسا شجاع نوری آغاز می‌‎شود اما در ادامه با همراهی سعید آتانی خواننده این روزهای دنگ شو به آهنگ نوستالژیک "بهار دلنشین" از استاد بنان می‌‏رسد در حالی که رضا شایا شجاع‏ نوری با پیانو صبا صمیمی با تمبک این قطعه را همراهی می‌‎کنند. اجرای این آهنگ در حالی که حدود یک ربع از کنسرت گذشته بود بالاخره حاضران در سالن را به وجد آورد و تشویق پرشور آنان را به همراه داشت. کم‎کم زمزمه‎ها در سالن همایش‎های برج میلاد آغاز شد و مردم به همراهی با گروه پرداختند.

حالمان خوب است
پس از این قطعه پرطرفدار بود که طا‌ها پارسا شجاع نوری به جمعیت سلام کرد و گفت: دوست داشتن ما قبل از سلام کردن‌مان آغاز شده است. امروز همه چیز از برفی که دیشب بارید گرفته تا حال و هوای اکنون باعث شده است که حال خوبی داشته باشیم.
او در ادامه گفت: "امیدوارم سال‎های سال کنار شما پر دست‎تر، پر جیغ‎تر و پر گرم‎تر باشیم جمله‎ای که کلمات نامانوسش حاضران در سالن به خنده انداخت تا فضای کنسرت کمی از پیش گر‎م‌تر شود و سپس از ماکان خوی‎نژاد نوازنده ویولن‌سل که در آلبوم" اتاق گوشواره "با" دنگ‌شو "همکاری داشته است دعوت کرد تا در چند قطعه این گروه را همراهی کند.

افتخار ماست

آهنگ "آبان، کاشی"، قطعه بعدی بود که" دنگ‌شو "در این کنسرت اجرا کرد. این نخستین آهنگ از آلبوم رسمی این گروه بود که در این کنسرت اجرا شد و طا‌ها پارسا پس از اجرای آن خطاب حاضران در کنسرت گفت: ما این افتخار را داریم که چند ماه قبل نخستین آلبوم رسمی‎مان را منتشر کردیم. تاریخ دنگ‌شو را خلوت شما هنگامی که همزمان با رانندگی به این آلبوم گوش می‌‏دهید می‌‎سازد. افتخار ماست که شما در خلوت خود به" دنگ‌شو "گوش می‌دهید.

شیراز چهل سال بعد
پس از اجرای چند قطعه سعید آتانی با همراهی پیانوی رضا شایا و تمبک صبا صمیمی یک ترانه شیرازی اجرا کرد اما لحظه به وجد آمدن دوباره سالن اجرای آهنگ قدیمی" دنگ‌شو "یعنی" کمی آهسته‎تر "بود. آهنگی بیشتر حاضران آن را بلد بودند و با آن همخوانی کردند که شاید نشانه‌ای باشد از محبوبیت آلبوم قبلی این گروه" شیراز چهل سال بعد ".

همراهی گروه کر
با گذشت نیمی از کنسرت، طا‌ها پارسا از یک گروه جوان کر به نام" بیرون "دعوت کرد تا" دنگ‌شو "را در قطعه‎های بعدی همراهی کند. گروهی متشکل از ۷ پسر جوان که اجراهای شخصی خود از آهنگ‎های" دنگ‌شو "را همراه با آنان به صورت کر اجرا می‌‏کردند.

سه شنبه یا پنجشنبه

 "دختر شاه پریون "و" ماهی‎ها "دو آهنگ دیگری بودند که در ادامه اجرا شدند، طا‌ها پارسا پس از ان دو آهنگ روبه تماشاگران گفت: اینکه یک کنسرت در تهران، آن هم روز سه شنبه ساعت ۶ عصر و در حالی که یک ماه به عید نوروز مانده برگزار شود و قرار باشد سالنی با این ابعاد را پر کند یک شرط‏بندی است اما خوشحالم که اینجا هستیم زیرا دیدن شما در سه شنبه یا پنجشنبه برای ما فرقی ندارد.

همراهی علی زند وکیلی

با اعلام طا‌ها پارسا، علی زند وکیلی به" دنگ‌شو "اضافه شد تا به همراه سعید آتانی، گروه بیرون، درامز خشایار روانگر و گیتار بیس سام مظاهری قطعه آوازی" سیاهی "اجرا کند. حضور زندوکیلی روی سن با تشویق پرشور حاضران در سالن همراه بود چنانکه به نظر رسید او در این سالن طرفداران بیشتری از" دنگ‌شو "دارد.

دو مهمان ویژه

پیروز ارجمند و محمد علی بهمنی در این کنسرت به عنوان مهمان ویژه حضور داشتند که حضور یک مدیر کل و یک شاعر کهنه کار در چنین کنسرتی جای بس خوشحالی دارد.

اعضای ارکستر

رضا شایا شجاع نوری، طا‌ها شجاع نوری، خشایار روانگر، سام مظاهری، صبا صمیمی، ماکان خویی‌نژاد، سینا علم اعضای ارکستر این کنسرت را تشکیل می‌دادند.

دنگ شو

"دنگ‌شو "عنوان آهنگی است که سال‎ها پیش از این گروه منتشر شده است، آهنگی با شعری از مولانا؛" نبود چنین مه در جهان‌ای دل همی جا لنگ شو/ از جنگ می‌‏ترسانی‌ام گر جنگ شد گو جنگ شو// در عشق جانان جان بده بی‌عشق نگشاید گره/‌ای روح اینجا مست شود‌ای عقل اینجا دنگ شو ".
این قطعه در واقع معرف گروه" دنگ‌شو "بود و دکلمه آیدین آغداشلو نقاش معاصر، در نسخه ابتدایی آن رنگ و بوی دیگری به آن بخشیده بود. جای تعجب نیست که این قطعه خاطره‎انگیز و البته با اهمیت برای" دنگ‌شو "در نخستین آلبوم رسمی این گروه نیز به عنوان قطعه آغاین شنیده شود. آهنگی که اجرای آن با صدای زند وکیلی طرفداران" دنگ‌شو "در سالن همایش‏های برج میلاد را بسیار خوشحال کرد و به وجد آورد.

عشق آسه آسه آمد
" آتش "و" عشق آمد "دو آهنگ از آلبوم قبلی" دنگ‌شو "بود که باز هم با استقبال حاضران در سالن مواجه بود. البته طا‌ها پارسا "عشق آمد "را آخرین قطعه این اجرا اعلام کرد اما پس از آنکه رضا شایا گروه این کنسرت را معرفی کرد، یک قطعه دیگر نیز از سوی گروه به طرفداران" دنگ‌شو "تقدیم شد؛ این آهنگ" آسه آسه "نام داشت و بازاجرایی از یک آهنگ قدیمی است که این گروه آن را در آلبوم قبلی خود" شیراز چهل سال بعد "منتشر کرده است.

حواشی ششمین شب سی امین جشنواره موسیقی فجر:

-کل سالن مملو از جمعیت بود.
-قطعه" دنگ شو "میان مابقی قطعات بیشتر مورد توجه قرار گرفت.
-قطعه" آسه آسه "به عنوان قطعه نهایی خوانده شد.


گروه "دنگ‌شو",آلبوم رسمی "اتاق گوشواره",آهنگ "آبان، کاشی",سعید آتانی
آمار بازدید : 1,979
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500