ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : جمعه 1 اسفند 1393 - ساعت 09:49:15
چاپ خبر

جریان خواننده قلابی گروه «دنگ شو» چه بود!؟

سرپرست گروه «دنگ شو» خاطره ای از انتشار آلبوم «اتاق گوشواره» تعریف کرد و گفت همزمان با انتشار آلبوم، شخصی همنام با خواننده این گروه اقدام به برگزاری نشست رونمایی کرده و به علاقه مندان امضا داده است


DSC_6442-Copy-239x370.jpgسرپرست گروه «دنگ شو» خاطره ای از انتشار آلبوم «اتاق گوشواره» تعریف کرد و گفت همزمان با انتشار آلبوم، شخصی همنام با خواننده این گروه اقدام به برگزاری نشست رونمایی کرده و به علاقه مندان امضا داده است.
گروه موسیقی «دنگ شو» عصر روز سه شنبه ۲۸ بهمن ماه در ششمین روز از برگزاری جشنواره موسیقی فجر برای اولین بار در این جشنواره کنسرت خود را برگزار کرد.
درهای سالن همایش های برج میلاد از ساعت ۱۸ برای علاقمندان باز شد و به تدریج مخاطبان در صندلی های خود در سالن قرار گرفتند. زمان شروع کنسرت در بلیت ها ۱۸:۱۵ اعلام شده بود با این حال با تاخیری ۳۵ دقیقه ای ساعت ۱۸:۵۰ درحالیکه صندلی هایی در بعضی از ردیف های سالن خالی بود گروه «دنگ شو» در جایگاه خود مستقر شد.
اولین قطعه با نوازندگی پیانو رضا شجاع نوری آغاز شد و همچنین در ادامه با ساکسیفون برادرش طاها شجاع نوری و دیگر اعضای گروه با سازهای تنبک، درامز و گیتار بیس همراه شد. «مفتاح شو، مفتاح شو» که شعری است از مولانا با خوانندگی های نوبتی طاها شجاع نوری و سعید آتانی اجرا شد که در ترجیع بندی از آن آمده است: «رو سینه را چون سینه ها هفت آب شو از کینه ها/ وانگه شراب عشق را پیمانه شو، پیمانه شو»
این قطعه با مکثی کوتاه و تشویق مخاطبان به قطعه بعدی وصل شد و سعید آتانی متن «بهار دلنشین» را آواز خوانی کرد که با همراهی طاها شجاع نوری در مقام نوازنده ساکسیفون و خواننده انجام شد.
بعد از این قطعه، طاها شجاع نوری در اولین سخنان خود بیان کرد: دوست داشتن ما قبل از سلام کردنمان شروع شده است و الان خوشحال هستیم که اینجا حضور داریم. برف دیشب، روزهای آخر بهمن و باقی ماندن یک ماه تا بهار آمادگی برای این است که امشب حال خوبی داشته باشیم و امیدوارم این حال خوب در کنار شما و همراهی شما و با جیغ و تشویق های بیشتر بهتر شود.
وی سپس ماکان خوی نژاد را روی سن دعوت کرد تا با نواختن ویولنسل گروه نوازندگان را کامل کند.
در ادامه این اجرا شجاع نوری اظهار کرد: ما در چند ماه گذشته توانستیم آلبوم رسمی خود را با عنوان «اتاق گوشواره» منتشر کنیم و خوشحالم که گوش سپردن به «دنگ شو» با مسافرت های شما شکل می گیرد و این باعث افتخار است که شما در خلوت خود در هنگام رانندگی و در مسافرت آهنگ های «دنگ شو» را می شنوید.
وی در ادامه ضمن تشکر از سه دهه فعالیت فرهنگی حمید اسفندیاری که انتشار این آلبوم را نیز بر عهده داشته است، اعلام کرد که می خواهند قطعه دوم آلبوم «اتاق گوشواره» را بخوانند. قطعه «یار بیگانه نواز» که با تم موسیقی ایرانی توسط سعید آتانی آغاز شد و در ادامه با ریتمی تند با خوانش های طاها شجاع نوری ادامه پیدا کرد.
بعد از اجرای این قطعه شجاع نوری، سینا علم نوازنده کمانچه را روی سن دعوت کرد تا به گروه بپیوندد. او اجرای خود را با حال و هوای موسیقی ایرانی در فضایی حزن آلود آغاز کرد و قطعه «از من چرا رنجیده ای» با ریتمی تند و ضربی توسط این گروه اجرا شد.
کسانیکه گروه «دنگ شو» را می شناسند، می دانند که اجرای آنها به سبک تلفیقی است و ترانه های فولکوریک و اشعار و تصنیف های موسیقی سنتی ایرانی را به شیوه ای نو و مدرن اجرا می کنند و همین ویژگی باعث شده است که در طول چند سال فعالیت خود با وجود افراد مختلفی که با این گروه همکاری کرده و از آن جدا شده اند، «دنگ شو» همچنان باقی بماند و طرفداران زیادی هم داشته باشند.
شجاع نوری بعد از کمانچه نوازی سینا علم که با تشویق و دست زدن های مخاطبان همراه شده بود بیان کرد: من عاشق کمانچه هستم و سینا خوش تیپ ترین کمانچه نوازی است که تاکنون دیده ام. ما پیش بینی نکرده بودیم که هرچه کار ما قشنگ تر باشد دست ها و جیغ های شما هم قشنگ تر می شود.
خواننده گروه «دنگ شو» که با نام بردن از هر اسمی با تشویق های مخاطبان روبه رو می شد و نمی توانست سخنان خود را ادامه دهد، عنوان کرد: اجازه بدهید از این به بعد زمان تشویق ها و جیغ ها را خودم مشخص کنم.
وی همچنین خاطره ای تعریف کرد و گفت: آلبوم «اتاق گوشواره» که منتشر شد از طرف موسسه آوای باربد تماس گرفتند و خبر دادند که ما در آمل نشست رونمایی از آلبوم گذاشته ایم درحالیکه ما هیچ برنامه ریزی برای این کار نداشتیم و زمانیکه پیگیری کردیم، فهمیدیم شخصی با نام خانوادگی آتانی این رونمایی را برگزار و سی دی های آلبوم را امضا کرده بود. او همچنین به بعضی از آموزشگاه ها برای آموزش خوانندگی رفته بود و عنوان کرده بود که با گروه «دنگ شو» همخوانی دارد و حالا من باید سعید آتانی واقعی را معرفی کنم.
وی به شوخی درباره خواننده قلابی بیان کرد: البته آخرین اخبار این است که او همکاری خود را با ما قطع کرده است و در حال حاضر با «چارتار» همکاری می کند.
شجاع نوری برای اجرای قطعه بعدی از گروه موسیقی «درون» دعوت کرد تا به عنوان همخوان با «دنگ شو» همراهی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه همه بلیت های این اجرا همان روز اول تمام شده است، گفت: این نوعی شرط بندی است که روز سه شنبه ساعت ۶ بعد از ظهر آن هم در ترافیک تهران همه بلیت ها روز اول خریداری شود و ما از این بابت غافلگیر شدیم.
این خواننده گروه موسیقی «دنگ شو» در صحبت هایش با اشاره به اینکه همیشه عاشق تنهایی و سازش است و اینگونه زندگی را جشن می گیرد، عنوان کرد: من نمی توانم از ساز و تنهایی خود بگذرم اما آدم هایی هستند که از همه وجود خود یعنی از اعضای بدن خود نیز گذشتند و حالا من بیرون می روم تا علی زند وکیلی داخل شود و از اینها بگوید.
حضور علی زند وکیلی تشویق های پی در پی مخاطبان را به همراه داشت و او به همراه سعید آتانی آهنگ «سیاهی» را دو نفره اجرا کردند.
«ما ترک سر بگفتیم، تا دردسر نباشد/ غیر از خیال جانان، در جان و سر نباشد» ترجیع بند ابتدایی این شعر بود که علی زند وکیلی آن را آوازخوانی کرد و بعد از او سعید آتانی بیت دوم از این شعر را خواند.
در این کنسرت قطعاتی همچون «دنگ شو»، «آخر قصه»، «کمی آهسته تر» و «شتاب» اجرا شد. پیروز ارجمند مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد و محمدعلی بهمنی شاعر از مهمانان این اجرا بودند.

گروه «دنگ شو»,آلبوم «اتاق گوشواره»,سعید آتانی,قطعه «یار بیگانه نواز»,آهنگ «سیاهی»,گروه موسیقی «درون»
آمار بازدید : 1,405
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500