ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : جمعه 1 اسفند 1393 - ساعت 11:16:49
چاپ خبر

علیرضا مشایخی: موسیقی کلاسیک در ایران با فاجعه روبروست / ارکستر موسیقی نو با دو رهبر به صحنه می‌رود

علیرضا مشایخی پیرامون اجرای امروز ارکستر موسیقی نو گفت: ارکستر موسیقی نو یکی از واحدهای اجرایی گروه موسیقی تهران است. گروه موسیقی تهران متجاوز از بیست سال است که بیشترین فعالیت را در زمینه معرفی موسیقی معاصر در ایران داشته و کنسرت‌های "دیروز و امروز" و "نگاهی دیگر به موسیقی معاصر" از جمله سری‌هایی است که توسط گروه موسیقی تهران عرضه شده است.


54505_635598756911706100_m.jpgعلیرضا مشایخی پیرامون اجرای امروز ارکستر موسیقی نو گفت: ارکستر موسیقی نو یکی از واحدهای اجرایی گروه موسیقی تهران است. گروه موسیقی تهران متجاوز از بیست سال است که بیشترین فعالیت را در زمینه معرفی موسیقی معاصر در ایران داشته و کنسرت‌های "دیروز و امروز" و "نگاهی دیگر به موسیقی معاصر" از جمله سری‌هایی است که توسط گروه موسیقی تهران عرضه شده است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت‌های گروه موسیقی تهران انجام دوسالانه‌های نوازندگی و همچنین چهار جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر است. این گروه متجاوز از چهل آهنگساز ایرانی را در برنامه‌های خود معرفی کرده و بردن موسیقی معاصر به درون توده مردم را هدف اصلی خود می‌داند.
مشایخی درباره ارزیابی خود از وضعیت موسیقی کلاسیک در ایران گفت: وضعیت و جایگاه موسیقی کلاسیک در ایران یک فاجعه در تاریخ هنر این سرزمین است.
این آهنگساز در ادامه در خصوص قطعاتی که قرار است در اختتامیه جشواره اجرا شود ابراز داشت: در این شب ارکستر مجلسی شرق و ارکستر ریکوردرپارس و گروه کوبه‌ای موسیقی نو با تکنوازی صنم قراچه‌داغی بطور مشترک به اجرای کنسرتو شماره چهار ویلنسل و ارکستر می‌پردازند که رهبری این اجرا را مهرداد تیموری به عهده خواهد داشت. مجموعا یکصد نفر اعضای این گروه‌ها را تشکیل می‌دهند.
وی افزود: در بخش دیگری از برنامه ارکستر موسیقی نو با رهبری سعید علیجانی و تکنوازی مریم مهربان (پیانو) و مطهرحسینی (پیانو) قطعاتی که خودم ساخته‌ام را اجرا خواهند کرد. همچنین "همایون برای ارکستر" ساخته سعید علیجانی نیز به رهبری خودش اجرا می‌شود. قطعات "نامه‌ها" و "در جستجوی زمان از دست رفته" نیز برای ویلنسل سولو توسط صنم قراچه‌داغی اجرا خواهد شد که این قطعات را هم خودم ساخته‌ام.
ارکستر موسیقی نو امروز پنج شنبه 30 بهمن ماه در سی امین جشنواره موسیقی فجر در تالار رودکی به روی صحنه می رود.

علیرضا مشایخی,کنسرت‌های "دیروز و امروز",سعید علیجانی,مریم مهربان,مطهرحسینی,
آمار بازدید : 1,334
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500