ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : جمعه 1 اسفند 1393 - ساعت 11:53:52
چاپ خبر

ساز عراقی‌ها در تهران کوک شد

نوازندگان ارکستر سمفونیک "عراق" در غیاب ارکستر سمفونیک کشورمان همزمان با جشنواره موسیقی فجر، سازشان را در تهران کوک کردند.


1424205681880_Mehdi Ghasemi-9.jpgنوازندگان ارکستر سمفونیک "عراق" در غیاب ارکستر سمفونیک کشورمان همزمان با جشنواره موسیقی فجر، سازشان را در تهران کوک کردند.
ارکستر سمفونیک عراق که ارکستر با سابقه‌ای هم محسوب می‌شود‌، شامگاه 30 بهمن ماه اجرایش را در دو بخش در تالار وحدت به صحنه برد.
این ارکستر نوازندگان با سابقه‌ای داشت که میانگین سنی آنها حدود 40 سال بود، بخش اول اجرا به رهبری هنرمند ایرانی آرش امینی به روی صحنه رفت و چینش قطعات بخش اول را خودش برعهده داشت.
اجرای قطعاتی از "موتزارت"، "برامس" ‌،"چایکوفسکی" و همچنین قطعه‌ای از لوریس چکناوریان‌ از برنامه‌های این ارکستر بود که با کنسرت مایستری "جنید محمود حمد" همراه شد.
اجرای این ارکستر نشان داد که کشور عراق در این سال‌ها ارکستر منسجمی با مدیریتی حساب شده داشته است زیرا این ارکستر از سال 1940 تاکنون بدون تعطیلی فعالیت داشته است.
این در حالی بود که تالار وحدت یکی از روزهای خلوت خود را پشت سر گذاشت.
استقبال از این کنسرت به حدی کم بود که درهای بالکن تالار باز نشد و همه مخاطبان در طبقه همکف نظاره‌گر کنسرت شدند و طبقه همکف هم تعداد زیادی صندلی خالی داشت.
بخش دوم این کنسرت با رهبری محمد امین عزت هنرمند عراقی ادامه پیدا کرد و او قطعه‌ای از خودش را نیز به عنوان ایام زمان به همراه چند قطعه دیگر اجرا کرد.
حضور مخاطبان عراقی نیز در این کنسرت جلب توجه می‌کرد.

نوازندگان ارکستر سمفونیک "عراق",جشنواره موسیقی فجر,آرش امینی,لوریس چکناوریان‌
آمار بازدید : 1,096
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500