ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : شنبه 9 اسفند 1393 - ساعت 16:03:51
چاپ خبر

برگزاری یادمان علیرضا خورشیدفر در سالن رودکی

مراسم يادمان زنده یاد عليرضا خورشيدفر يكشنبه 10 اسفند در سالن رودكي برگزار خواهد شد.

برگزاری یادمان علیرضا خورشیدفر در سالن رودکی

 

مراسم يادمان زنده یاد عليرضا خورشيدفر يكشنبه 10 اسفند در سالن رودكي برگزار خواهد شد.
در این مراسم که از ساعت ١٠ صبح روز یکشنبه این هفته آغاز می شود قطعاتی ارکسترال نیز .به یاد این نوازنده فقید به اجرا در خواهد آمد
علیرضا خورشیدفر شامگاه 4 آذر بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت؛ پیکر این نوازنده روز شنبه 8 آذر از مقابل تالار وحدت تشییع و سپس در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س)، به خاک سپرده شد.
خورشید فر اسفند ماه سال 1326 در تهران متولد شد او از سن 9 سالگى شروع به یادگیرى ساز آكوردئون كرد، سپس از سن 12 سالگى وارد هنرستان عالى موسیقى شد و در رشته كنترباس مشغول تحصیل گردید و در سال 1351 با درجه لیسانس در رشته كنترباس فارغ ‏التحصیل شد.
علیرضا خورشیدفر، در طى دوران تحصیل از وجود استادانى مثل نعمت ‏الله مجید، خواهر و برادران پورتراب، كنستاتین، نیكلا نیكولف، نیكلاپوپوف، بهره برد و همین استادان بودند كه با مایه هاى غنى و پربار علم موسیقى موجب پیشرفت سریع وى در عالم هنر موسیقى شدند.
این نوازنده چیره دست کنترباس بعدها در طرح ارزشیابى هنرمندان كشور به عنوان هنرمند درجه یك شناخته شد.
علیرضا خورشیدفر، از سال 1346 با اركسترهاى رادیو، اعم از اركستر بزرگ، اركسترهاى گل‏ها، اركستر بزرگ دانشگاه تهران همكارى كرد و از سال 1348 وارد اركستر سمفونیك تهران شد و با این اركستر به همكارى ادامه داد و از سال 1351 نیز به عنوان معاون گروه كنترباس و از اوایل سال 1357 به عنوان مایستر گروه كنترباس تا این زمان در اركستر سمفونیك تهران همكارى داشت .او همچنين نوازنده كنترباس اركستر موسيقي ملي ايران نيز بوده است.
وى از سال 1367 به ‏عنوان استاد كنترباس در هنرستان موسیقى پسران به تدريس پرداخت.
بسياري از قطعاتي كه در موسيقي فيلم با صداي سوت به اجرا در آمده توسط خورشيد فر نواخته شده است كه از آن جمله مي توان به فيلم «از كرخه تا راين » اشاره كرد.

 

عليرضا خورشيدفر
آمار بازدید : 1,021
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500