ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : یک‌شنبه 10 اسفند 1393 - ساعت 16:32:28
چاپ خبر

سرپرست گروه موسیقی لیان:

انتخاب هوشمندانه لباس، احترام به مخاطب است

سرپرست گروه موسیقی لیان لباس را عنصر مهمی در تاثیرگذاری یک کنسرت خواند و در این باره گفت: بودن روی صحنه نیازمند تنوع و تغییر است لذا برای احترام به مخاطب می‌کوشیم این تنوع را با لباس براورده کنیم.

انتخاب هوشمندانه لباس، احترام به مخاطب است

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن شریفیان، توجه به لباس را از سوی گروه‌های مختلف موسیقی، نوعی احترام به مخاطب دانست و افزود: از آنجا که امکانات در عرصه طراحی، نورپردازی و ... در ایران اغلب محدود است لذا می توانیم این خلاء را با استفاده از لباس پر کنیم.

او لباس را یک مساله مهم در فعالیت یک گروه موسیقی و در راستای هویت آنان خواند و اظهار کرد: من با این نظریه که لباس در اجرای موسیقی تاثیرگذار نیست مخالفم و معتقدم که بخش طراحی لباس علاوه بر ایجاد تنوع در فضا می‌تواند بر  نوع اجرای کنسرت نیز تاثیر مستقیم داشته باشد.

سرپرست گروه موسیقی لیان تصریح کرد: یک نوازنده و خواننده در درجه نخست با قاب پوشش دیده می شود که بسیار مهم و تاثیرگذار است زیرا نخستین ارتباط مخاطب با فضا از این طریق است. من حتی پا را فراتر می گذارم و طرح ساز خود را نیز تغییر می دهم تا مردم بتواند با تنوع رو به رو شوند زیرا به نظر من این مقوله لازم است.

شریفیان درباره ملاک‌های انتخاب لباس برای گروه موسیقی گفت: در انتخاب لباس جریان های متفاوتی موثر هستند. نوع کنسرت، محتوا، سبک و اینکه برنامه در چه ایامی از سال برگزار می شود و ... همه تاثیرگذار هستند.

وی افزود: مساله نوع موسیقی از نظر تحرک و المان‌هایی که برای منطقه خود دارند، بسیار اهمیت دارد. مثلا ما در بوشهر از دریا، نخل و رنگ های مرسوم استفاده می کنیم. ضمن اینکه باید رنگی که نوازنده آن را دوست دارد و می‌تواند  با آن کنار بیاید را نیز مد نظر قرار دهیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا جشنواره مد و لباس می تواند روی عرصه هنر تاثیر داشته باشد، اظهار کرد: هرچیزی که باعث شود، جامعه به سمت پوشش مناسب و در خور حرکت کند بسیار مفید است، زیرا ما در این عرصه برخلاف کشورهای دیگر کار چندانی انجام نداده ایم و تنها چند سال است که به آن ورود کرده ایم. این مساله یک ریشه فرهنگی داردکه باید مد نظر قرار گیرد.

سرپرست گروه موسیقی لیان، حضور هنرمندان را در ترویج مد داخلی مفید خواند و بیان کرد: من معتقدم که لباس هایی با طرح سنتی توسط هنرمندان و گروه های هنری بیشتر دیده می‌شود کما اینکه در یک دوره‌ای این اتفاق رخ داد.

شریفیان با استقبال از طرح‌های مناسب برای گروه‌های موسیقی گفت: من قطعا از هر گونه پوشش مناسب استفاده و برای آن هزینه می کنم و چه بهتر که این اتفاق با جشنواره مد و لباس فجر رخ دهد.

سرپرست گروه لیان, لیان, گروه لیان, محسن شریفیان, انتخاب لباس
آمار بازدید : 1,008
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500