ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : سه‌شنبه 12 اسفند 1393 - ساعت 09:44:37
چاپ خبر

تگرگ، دریچه جدیدی از میثم ابراهیمی به سمت مخاطبان است

«میثم ابراهیمی» برای اولین بار در سال 91 وارد بازار موسیقی پاپ شد. او آلبوم «نبض» را منتشر کرد و در ادامه به شکل جدی روی حیطه انتشار تک قطعاتش تمرکز کرد. چند تیتراژ هم برای برنامه های مختلف تلویزیون خواند و در این بین، قطعه «چشمامو بستم» با صدای او شنیده شد؛ اثری که در تیتراژ پایانی «سریال دردسرهای عظیم» پخش شد. ابراهیمی اکنون در آستانه ورق زدن برگ جدیدی از کارنامه هنری خود است. او طی روزهای آینده آلبوم «تگرگ» را با حضور چهره های مطرح موسیقی پاپ منتشر خواهد کرد. اثری که خود میثم ابراهیمی بسیار امیدوار است:

تگرگ، دریچه جدیدی از میثم ابراهیمی به سمت مخاطبان است

 

«میثم ابراهیمی» برای اولین بار در سال 91 وارد بازار موسیقی پاپ شد. او آلبوم «نبض» را منتشر کرد و در ادامه به شکل جدی روی حیطه انتشار تک قطعاتش تمرکز کرد. چند تیتراژ هم برای برنامه های مختلف تلویزیون خواند و در این بین، قطعه «چشمامو بستم» با صدای او شنیده شد؛ اثری که در تیتراژ پایانی «سریال دردسرهای عظیم» پخش شد. ابراهیمی اکنون در آستانه ورق زدن برگ جدیدی از کارنامه هنری خود است. او طی روزهای آینده آلبوم «تگرگ» را با حضور چهره های مطرح موسیقی پاپ منتشر خواهد کرد. اثری که خود میثم ابراهیمی بسیار امیدوار است:

    *تاریخ انتشار آلبوم جدید شما مشخص شده است
این اثر روز 18 اسفندماه در بازار توزیع خواهد شد.


   *کمی در مورد عوامل تولید و جزئیات آلبوم توضیح دهید.
این آلبوم شامل سیزده قطعه است که تیتراژ سریال «دردسرهای عظیم» را هم شامل می شود. «محمد علیزاده»، «مازیار فلاحی»، «کوشان حداد»، «میلاد ترابی»، «پازل باند»، «حامد برادران»، «امیربهادر دهقان» و «علیرضا طلیسچی» در آلبوم تگرگ حضور دارند. اغلب ترانه های آلبوم توسط «مهرزاد امیرخانی» سروده شده است. سایر ترانه ها از سروده های «حدیث دهقان» با ملودی «فواد غفاری» است. بار اصلی تولید آلبوم بر دوش گروه پازل باند بوده و شش قطعه اثر «آرین بهاری» و «علی رهبری» است. برای این آلبوم بیست قطعه را تولید کردم که از بین آنها سیزده اثر را انتخاب کردیم. سایر آثار هم که در این مجموعه قرار نگرفتند خوب هستند ولی پس از آلبوم به صورت تک قطعه ارائه می کنیم.

    *ابتدا به سراغ ترانه ها برویم و اینکه برای این بخش چه انتخاب هایی داشته اید؟
من تا الان معمولا کارهای اسلو با ترانه هایی را می خواندم که مردم می توانستند با آنها تصویرسازی کنند. بیشتر کارها عاشقانه است ولی چند کار منفی هم داریم. من در تولید این آلبوم بیشتر به سراغ کارهای اکتیو، هاوس و ترنس رفته ام و سه کار اسلو دارم. به همین دلیل طبیعتا فضای ترانه ها هم تحت تاثیر این سبک کارها قرار می گیرد. من در آثار گذشته خودم کمتر به سراغ کارهای ریتمیک و هاوس رفته بودم و تصمیم گرفتم که روند متفاوتی را برای این آلبوم دنبال کنم. نزدیک ایام نوروز هم هستیم و چنین آلبومی را مناسب این روزها دیدم. کارهای متفاوتی از من شنیده خواهد شد و تا کنون در چنین سبک هایی فعالیت نمی کردم. مطمئن هستم و با جدیت تمام می گویم که این آلبوم، حرف های زیادی برای گفتن دارد و مردم با تمامی قطعات آنها ارتباط برقرار خواهند کرد. من پس از این آلبوم آماده هرگونه نقد هستم و از تمام این قطعات با جدیت دفاع می کنم. اطمینان دارم که مخاطبان زیادی پیدا می کند زیرا هر قطعه این آلبوم، شناسنامه مختص خودش را دارد. موزیسین هایی که آلبوم را پس از تولید شنیده اند می گویند که این تعداد قطعه خوب، کار خودت را سخت می کند. به من پیشنهاد دادند که چند کار معمولی هم در آلبوم قرار بدهم اما گفتم که دوست دارم هر قطعه آلبوم تگرگ پرطرفدار باشد. انشاالله تمامی مخاطبان پس از انتشار آلبوم تگرگ متوجه می شوند که می توانند با همه کارها ارتباط برقرار کنند.


     *با توجه به توضیحات درباره بخش تنظیم ها فکر می کنم قصد داشتید که آلبوم مطابق سلیقه بازار و عامه مردم باشد.
اسفندماه زمانی است که مردم کارهای غمگین گوش نمی کنند و بیشتر کارهای اکتیو و شاد را اضافه کردم. من خواننده ای بودم که کارهای آرام زیادی در پرونده کاری خودم داشتم ولی دیدم این موضوع ازدیاد کارهای اسلو در کنسرتها آزاردهنده می شود.

    *البته پیش بینی های شما در مورد این آلبوم و با توجه به شلوغی بازار آخر سال یک مقدار عجیب است!
من همیشه اعتقاد دارم که کار خوب شنیده می شود. از زمانی که به شکل حرفه ای وارد موسیقی شدم در حاشیه نبودم و کار خودم را انجام دادم. با این دیدگاه پیش رفتم که کار خوب تولید کنم و این هدف را نداشتم که یک شبه معروف شوم. خیلی از دوستان این کار را انجام دادند ولی فکر نمی کنم که این روند خوب باشد اما چنین روندی درست نیست. آرام آرام قدم برداشتم تا به این آلبوم رسیدم. در شلوغی و ترافیک کاری و تحت هر شرایطی، کار شنیده می شود. روی این آلبوم به شدت وقت و انرژی صرف کرده ایم و تا به حال این قدر با قاطعیت در مورد کارها صحبت نمی کردم. این قول را می دهم که تگرگ، دریچه جدیدی از میثم ابراهیمی به سمت مخاطبان است.
 
    *معمولا خوانندگانی که تیتراژهای زیادی در تلویزیون داشته باشند و اتفاقا کار موفقی هم داشته باشند، آلبوم شخصی خود را بر مبنای همان کارها تولید می کنند. در حالیکه تیتراژ از رسانه ای بزرگ شنیده می شود ولی آلبوم قضیه متفاوتی دارد. می خواهم بدانم که آیا نگاه شما در تولید این آلبوم بر مبنای استقبال و نظرات پیرامون تیتراژهای چند سال اخیرتان بود؟
نگاه کاملا متفاوت بود و مسیر متفاوتی را طی کردم. اولین کار من با رسانه ملی و در سال 85 بود. به همین دلیل طیف مخاطبان تلویزیون را شناخته ام. می دانم چه کارهایی را باید برای تلویزیون تولید کرد که هم مدیران راضی باشند و هم مردم. اما در بازار موسیقی این روند را کاملا جدا کرده ام و یک زاویه نود درجه داشتم. تولید این کارها اصلا ارتباطی به تلویزیون ندارد و کارهای فوق العاده شاد و اکتیو را ارائه کردم. به هرحال ممیزی هایی تلویزیون وجود دارد و علایق مخاطبان این رسانه با مخاطبان بازار متفاوت است.

    *برای پس از آلبوم چه برنامه هایی را دارید؟
تیتراژ یکی از سریال های خوب تلویزیون را خوانده ام و با یکی از کارگردانان بزرگ همکاری کرده ام؛ هنرمندی که خیلی از خواننده ها شاید آرزوی همکاری با ایشان را داشته باشند. به امید خدا برای سال جدید به فکر کنسرت ها هم هستم.
 
    *و کلام آخر؟
یکی از قطعات آلبوم را با همراهی دوست خوبم مازیار فلاحی خوانده ام. فکر می کنم همخوانی دو خواننده ای که کارهای احساسی می خوانند برای مردم هم جالب باشد. همچنین جا دارد که از شرکت «آوای فروهر» هم به عنوان تهیه کننده آلبوم تشکر کنم زیرا مدیران این شرکت با من همراهی خوبی داشتند. چهار قطعه از آلبوم را هم به تصویر کشیده ایم و موزیک ویدئوهای آنها ساخته شده است. دو موزیک ویدئو به زودی در تلویزیون پخش می شود و کلیپ تصویری قطعه تگرگ و یکی دیگر از آثار را پس از انتشار آلبوم ارائه خواهیم کرد.

"منبع خبر:موسیقی ما"

 

میثم ابراهیمی,آلبوم «نبض»,آلبوم «تگرگ»,قطعه «چشمامو بستم»,
آمار بازدید : 1,239
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500