ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : پنج‌شنبه 14 اسفند 1393 - ساعت 23:20:15
چاپ خبر

در نشست خبری آلبوم «زندگی یه انتخابه» عنوان شد:

محمد حشمتی: انتخاب سبک راک برای من یک ریسک بود

فریدون خشنود: از نظر من کاوه یغمایی هنرمند نیست

روز چهارشنبه ۱۳ اسفند ماه ۹۳ مراسم رونمایی و نشست خبری آلبوم «زندگی یه انتخابه» با صدای محمد حشمتی و آهنگسازی فریدون خشنود برگزار شد.

محمد حشمتی: انتخاب سبک راک برای من یک ریسک بود

فریدون خشنود و محمد حشمتی ضمن خوشامد گویی به خبرنگاران، نشست را با این موضوع که این جا جمع شده ایم تا درباره آلبوم و برنامه کنسرت ها صحبت کنیم آغاز کردند.
فریدون خشنود با معرفی امیر فتحی از تنظیم کننده البوم گفت: امیر فتحی یکی از پیانیست هایی هستند که کار فوق العاده پیانو ایشان در یوتیوب است. کار استثنایی کلاسیک فاخری دارد. ایشان از جمله تنظیم کننده های علیرضا افتخاری و محمد حشمتی است.
خشنود در ادامه افزود: وقتی «خانه خورشید» به پایان رسید آلبوم «زندگی یه انتخابه» به نیمه های راه رسیده بود. آن آلبوم همه نوع ملودی در آن داشت. «شیشه و سنگ» از آن آلبوم به شدت محبوب شد و مردم بسیار استقبال کردند. در این آلبوم هم کار های فاخر زیادی داریم. وقتی در مراحل انتهای کار بودیم که آقای حشمتی را وارد این آلبوم کردیم و موسیقی راک ایرانی را از ایشان خواندیم بخواند. راک به معنای واقعی راک غربی در ایران نداریم برای همین به این سبک راک ایرانی می گویم. آقای حشمتی در مسیر موسیقی تلفیقی پاپ راک حرکت کردند. اولین قطعه این آلبوم «زندگی یه انتخابه» نام دارد با آهنگسازی فرشاد خشنود و بقیه قطعات آهنگسازی اش را من انجام داده ام. البته قطعه چهارم آلبوم هم کاور شده از یک ملودی ترنس قدیمی است.
ترانه های این آلبوم از ترانه سرایان به نام است و بهترین ترانه ها انتخاب شد. مثلا قطعه «پرنده مهاجر» خاطره زیبای من از استاد مرحوم مشفق است. یک روز ایشان با من تماس گرفتند و گفتند یک شعر نوشتم برای پسرم که از ایران رفته است و حرف دلم را به او زده ام و وقتی شعر را برایش فرستادم او برای همیشه به ایران برگشت. میخواهم تو برایش آهنگسازی کنی. من هم ماکت را که ساختم برای ایشان بردم. اشک در چشمانش جمع شد و گفت این همان چیزی است که من می خواستم.
محمد حشمتی در توضیح همکاری اش با فریدون خشنود گفت: من از سال ۸۱ با قطعه ای با نام «آرزو» با ملودی فریدون خشنود وارد بازار موسیقی شدم. ایشان فواصل صدای من را تشخیص دادند که کلاسیک ایرانی است و تلفیق پذیر با سبک های دیگر است تا آلبوم «شب نمناک» را منتشر کردیم. صدای من شرقی ایرانی است. من قطعه «خدا چرا عاشق شدم من» را نیز به ۳ سبک اجرا کردم. در «خانه خورشید» و «آمده ام» هم این را ادامه دادیم. چون مردم پسند کرده بودند. اما در این البوم ریسک کردیم و سبک راک را انتخاب کردیم. منتظر پاسخ مردم هستیم. من عاشق موسیقی دهه پنجاه هستم و مسلما البوم بعدیم به همان سبک برمی گردد.
 
فریدون خشنود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره ادعای کاوه یغمایی مبنی بر دزدی بودن اولین قطعه این آلبوم گفت: با انتشار این آلبوم معلوم است که این ادعا درست نیست. چون مجوز آن گرفته شده است. افراد سودجو آمدند دور اقای یغمایی و این مسیر را به وی نشان دادند که باعث شد این اتفاقت رخ دهد. این بحث ها از سمت وکیل ایشان مطرح شد. متاسفانه قضاوت نادرست هم از طرف دوست داران اقای یغمایی صورت گرفت. آهنگسازی این کار توسط فرشاد خشنود انجام شد و دو سال قبل از آن که اقای یغمایی به ایران بیاییند. توسط خیلی از افراد هم تنظیم شد که در ارشیو ما موجود است اما نهایت توسط آقای یغمایی تنظیم شد و چون ایشان ممنوع الکار بودند در کاور آلبوم نام ایشان زده نشد. در هیچ جای دنیا تنظیم کننده به عنوان صاحب اثر معرفی نمی شود. ترانه سرا و آهنگساز صاحبین اثر هستند. ایشان با این ادعا ما را هم دلگیر کردند. افراد دور ایشان به خصوص یک شخص خاص در این اتفاق سهم داشتند. حتی آن زمان فرشاد در صفحه شخصی اش نوشت جناب یغمایی اگر این کار را دوست دارید من به شما هدیه می دهم. اما این کار هنر من است.
خشنود افزود که تنظیم دیگری هنوز برای این قطعه است که خود تنظیم کننده از ما ناراحت است که چرا در البوم آن را قرار ندادیم.  من قبل از تولد ایشان ملودی های ماندگار داشتم. پسرم هم تحصیلات عالی فیلم سازی از انگلستان دارد. آهنگساز و نوازنده خیلی خوبی است و به زودی هم آلبوم راک خودش منتشر می شود. اقای مسعود همایونی بسیار قدرتمندتر از کاوه یغمایی است. در نوازندگی هم از او بهتر است. ایشان ۴ اثر را در این آلبوم تنظیم کرده پس حق بیشتری برای مالکیت آلبوم دارد. ضعف آقای یغمایی این بود که عنوان کرد و بیشتر بخاطر مطرح کردن نامش بود. ایشان تنها پشتوانه اش پدرش است. این را برای اولین بار عنوان کردم و درد دل من است و می گویم ایشان از نظر من هنرمند نیست.
 
محمد حشتمی هم در ادامه گفت: تنظیم مشخص است که کار ایشان است. برای من عجیب بود این کار آقای یغمایی و ادعایی که کردند.
 
خشنود در جواب قرارداد داشتنش با کاوه یغمایی گفت: ایشان ممنوع الکار هستند اما من هم چنان با ایشان قرارداد دارم.
 
بر روی کاور این البوم نوشته شده است پاپ واقعی ایرانی که فریدون خشنود در جواب یکی از خبرنگار مبنی بر این موضع پاسخ داد: موسیقی پاپ ما را در شرایط فعلی به آن سمت وصل می کنند. چون در تنظیم ها بسیار از سمپل استفاده می شود. ما هم استفاده کردیم اما اصل و پایه موسیقی ما بر اساس ساز های واقعی است. چون از ساز ایرانی استفاده کردیم به آن پاپ واقعی می گوییم.
 
محمد حشمتی درباره برنامه کنسرت هایش گفت: تمام کنسرت های من را شرکت ۵ برگ هنر است و تمام کنسرت های من با تهیه کنندگی این شرکت برگزار می شود و از سال آینده برنامه کنسرت های من آغاز می شود. اما مانور بیشتر من روی سبک قبلیم است. البته منتظر نظر مردم هم هستم. عقل حکم می کند به سمتی حرکت کنم که مردم دوست دارند.من خواننده پاپ هستم و راک خواندن برایم سخت است. ستارگان و بزرگان موسیقی ما از دهه پنجاه بر خواستند و من عاشق آن سبک موسیقی هستم. من در فضای موسیقی غربی حرفی برای گفتن ندارم.
 
خشنود افزود: ما متعلق به مردم هستیم و باید ببینیم مردم و جامعه چه چیزی می خواهند. این تفاوت بخاطر پسرم بود و آهنگسازی که برای این اثر کرد. مثلا من با ملودی الله اکبری که مردم روی پشت بام ها فریاد می زدند قطعه «الله اکبر» را ساختم و رضا رویگری خواند.
 
خشنود در پاسخ به مبنای انتخاب ترانه ها گفت: ملاک انتخاب ترانه ها، حس و حال آهنگساز بود. قطعات موجود در این البوم اول انتخاب شدند و سپس ملودی روی آن ها قرار گرفت. جز یک قطعه که کاور شده بود.
 
خشنود در ادامه صحبت هایش گفت: من بخاطر علاقه ام به فرزندم دوست دارم در همه آلبوم هایم اثری از او باشد. او خواست راک باشد و من خواستم اقای حشمتی راک بخواند. مقصر من هستم چون فرشاد را بسیار دوست دارم. اقای حشمتی بزرگترین حسنش احترام گذاشتن است و به همین خاطر حرف من را قبول کرد.
 
فریدون خشنود در پاسخ به آخرین سوال خبرنگاران گفت این آلبوم در تیراژ ۵۰ هزار تایی منتشر شده است و فقط در شهر کتاب ها و مراکز فرهنگی توزیع می شود.

زندگی یه انتخابه, فریدون خشنود, محمد حشمتی
آمار بازدید : 1,795
تعداد نظرات (1)
?
mehdi
5 سال و 109 روز و 27 دقیقه و 3 ثانیه قبل

سلام.چرا از محمد حشمتی اخبار جدیدی منتشر نمی کنید.ایشان یک سالی هست که فعالیت مجدد خود را آغاز نموده و با آهنگسازان جدید مشغول کار هستند.

ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500