ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : جمعه 15 اسفند 1393 - ساعت 18:59:20
چاپ خبر

انتشار یک «بهارانه» در آستانه سال نو/ لرها ایران را شاد می‌کنند

آلبوم «بهارانه» با هدف ارائه فرهنگ موسیقی مردم لرستان و مقابله با تحریف گونه های مختلف موسیقایی این منطقه به زودی وارد بازار موسیقی می شود.

انتشار یک «بهارانه» در آستانه سال نو/ لرها ایران را شاد می‌کنند

محسن هردان مدیر تولید این آلبوم در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نحوه انتشار این اثر موسیقایی توضیح داد: آلبوم موسیقی «بهارانه» از جمله آثار ارکسترال در حوزه موسیقی نواحی است که طی چند روز آینده با آهنگسازی رضا دربندی، رامین دربندی و خوانندگی فیروز رضایی با گویش محلی لری روانه بازار موسیقی خواهد شد. اشعار این آلبوم را غلامرضا سبزعلی و حشمت شفیعیان سروده اند و می توان گفت اولین تجربه فیروز رضایی در مقام خواننده است.

وی ادامه داد: فیروز رضایی از جمله خوانندگانی است که صدایش مورد استقبال مردم و هنرمندان لرستانی قرار گرفته و ما تصمیم گرفتیم بر اساس برنامه ریزی هایی که صورت دادیم این بار اثر متفاوتی از حوزه موسیقی نواحی منطقه لرستان را ارائه دهیم که به صورت ارکسترال تنظیم شده و می تواند برای علاقه مندان موسیقی اثر جالب توجهی باشد زیرا در این اثر نوازندگانی حضور دارند که نام آنها تا به امروز در آلبوم هایی دیده شده که در این قالب قرار نداشتند.

مدیر تولید آلبوم «بهارانه» در معرفی همکاران تولید این اثر بیان کرد: میثم مروستی، پیام طونی، علی جعفری پویان، کریم قربانی، مهرداد عالمی، ناصر رحیمی، آزاد میرزاپور، پاشا هنجنی، آرمین قیطاسی، آرین قیطاسی، احسان عبدی پور، همایون پشتدار و تعدادی دیگر از نوازندگان مطرح موسیقی کشورمان در این آلبوم موسیقایی به عنوان نوازنده حضور دارند.

هردان در بخش دیگری از صحبت‌های خود توضیح داد: ایده تولید این آلبوم موسیقایی از اجرای یک ملودی قدیمی لری در شبکه استانی لرستانی شکل گرفت به این معنی که وقتی فیروز رضایی این آهنگ را در تلویزیون اجرا کرد مخاطبان لرستانی استقبال کم نظیری از اثر یاد شده به عمل آوردند که همین انگیزه مضاعفی به گروه تولیدکننده داد تا آلبومی را در آستانه بهار طبیعت به علاقه مندان  ارائه دهیم و همینطور که می بینید ترکیب نوازندگان نشان‌دهنده توجه گروه به کیفیت و ارائه یک اثر قابل قبول است. کما اینکه من اعتقاد دارم اصولا موسیقی نواحی به ویژه در این اثر موسیقی لری دارای جذابیت ها و نغمه های ارزشمندی است که هنرمندان این حوزه تا کنون توانسته اند با هنرمندی تمام، گوشه ای از این جذابیت ها را به مخاطب ارائه دهند.

وی در پایان تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر تعدادی از گروه‌های موسیقی بودند که خواسته یا ناخواسته اقدام به کپی برداری های نامطلوب و فاقد کیفیت کردند که شکل غلطی از موسیقی لری را به مردم نشان می داد به طوری که تعدادی از این ترانه ها به دلیل ارائه لهجه ای نادرست، تبدیل به آهنگی طنز می شد و مردم لرستان دوست ندارند چنین فضایی به عنوان نماینده موسیقی لرستان به مخاطبان معرفی شود از این رو تلاش کردیم با ارائه این اثر فاخر کاری را به دوستداران موسیقی ارائه دهیم که نشان‌دهنده فرهنگ واقعی مردم عزیز استان لرستان باشد.

آلبوم بهارانه, لرستان, موسیقی لرستان
آمار بازدید : 1,418
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500