ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : جمعه 15 اسفند 1393 - ساعت 19:07:33
چاپ خبر

رندان تشنه لب روانه بازار موسیقی شد

آلبوم موسیقی رندان تشنه لب با آهنگسازی سلمان سالک، کمانچه نوازی اردشیر کامکار و خوانندگی وحید تاج روانه بازار موسیقی کشور شد.

رندان تشنه لب روانه بازار موسیقی شد

به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، رندان تشنه لب اثری است با ویژگی های ملودیک موسیقی دستگاهی ایران با این تفاوت که بافت آن چند صدایی (پلی فونیک) است. 

در نوشتن قطعات ارکستری این اثر، منطق ملودی بر اساس هارمونی منطبق بر سلیقه صوتی آهنگساز شکل گرفته و فارغ از قواعد هارمونی موسیقی کلاسیک غرب است، گرچه ممکن است در جاهایی نیز این قواعد مشترک باشد.

سلمان سالک در یادداشتی که درباره این آلبوم منتشر کرده است، نوشته است: این نگاه به آهنگسازی تجربه ای ا ست از تجاربی که باید در این راستا صورت گیرد، چرا که به اعتقاد من چند صدایی در موسیقی پدیده ای طبیعی و خوشایند برای انسان بوده و مختص موسیقی غرب نیست. 

نمونه های زیادی در موسیقی نواحی ایران و کشورهای دیگر وجود دارد که این مدعا را ثابت می کند. امید است که مقبول طبع صاحب نظران افتد.

نکته دیگری که در این آلبوم اهمیت دارد، توجه به آواز به عنوان ویژگی بارز موسیقی ایرانی است. خصوصا که در سال های اخیر مورد بی مهری قرار گرفته و اغلب آلبوم ها و کنسرت ها شکل اجرای تصنیف مورد توجه است در حالی که آواز متن اصلی موسیقی ایرانی بوده و کم توجهی به آن موجب تضعیف این موسیقی شده و صدمات جبران ناپذیری در آینده به همراه خواهد داشت.

دیلمان (قطعه ای برای تار با همراهی قیچک، ویلنسل و نی، ضربی دشتی، بی کلام)، شهر خاموش (ساز و آواز با کمانچه)، زندان شب یلدا، سرزمین مادری (قطعه ای برای تار و آواز)، درد گنگ، آواز ابوعطا (ساز و آواز با نی) و دولت بیدار (بر اساس ملودی محلی مازندرانی)، عناوین هفت قطعه این آلبوم هستند.

آلبوم موسیقی رندان تشنه لب به خوانندگی وحید تاج، کمانچه اردشیر کامکار و آهنگسازی سلمان سالک توسط نشر موسیقی آوای مهربانی منتشر شده است.

رندان تشنه لب, آلبوم رندان تشنه لب, وحید تاج, اردشیری کامکار, سلمان سالک
آمار بازدید : 1,476
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500