ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : جمعه 15 اسفند 1393 - ساعت 19:13:01
چاپ خبر

رشید وطن‌دوست: توجه مردم به آواز کلاسیک کم شده است

رشید وطن دوست معتقد است، توجه مردم به آواز کلاسیک کمتر شده است و فقط تعداد محدودی اپرا گوش می‌کنند و این موضوع به ضرر موسیقی کلاسیک در ایران است.

رشید وطن‌دوست: توجه مردم به آواز کلاسیک کم شده است

رشید وطن دوست، خواننده در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره وضعیت موسیقی کلاسیک گفت: توجه مردم به آواز کلاسیک کم شده است و فقط تعداد محدودی اپرا گوش می کنند. بسیاری از مردم پاپ گوش می کنند. مردم موسیقی کلاسیک گوش نمی کنند و در هیچ کجای دنیا این طور نیست زیرا مخاطبان در کشورهای دیگر به این نوع موسیقی علاقه زیادی دارند.

وطن‌دوست ادامه داد: در کشور ما فقط تعداد محدودی از افراد مسن اپرا و موسیقی کلاسیک گوش می کنند. به نظر من وضعیت بهتر نمی شود زیرا در ابتدا موسیقی باید رونق یابد و به آن بها داده شود.

این خواننده افزود: موسیقی فقط پاپ نیست بلکه باید فرهنگ‌سازی کنیم تا مردم همه نوع موسیقی گوش کنند سپس تصمیم گیری کنیم. موسیقی کلاسیک باید فراگیر شود و در سطح وسیع تر به آن پرداخته شود تا مورد توجه مردم قرار گیرد.

وطن‌دوست درباره بازخوانی قطعات قدیمی گفت: من بازخوانی قطعات قدیم را دوست دارم البته باید توجه داشته باشیم که این قطعات را به درستی اجرا کنیم زیرا همه با این قطعات خاطره دارند و نباید با یک اجرای بد ذهنیت مخاطبان را عوض کنیم.

این خواننده با اشاره به اینکه 25 قطعه در دست انتشار دارد، تاکید کرد: تمامی این قطعات قدیمی هستند و دوست دارم این قطعات را اجرا کنم و برای خودم و دیگران به یادگار باقی بگذارم. این قطعات شامل مرا ببوس، نفرین، بارون بارونه، گل یخ، وطنم و..... است که تمامی این قطعات ماندگار و به یادماندنی است.

وطن‌دوست خاطرنشان کرد: قطعات قدیمی باید به درستی اجرا شود تا در ذهن ها به همان زیبایی قبل ماندگار شود. نباید ذهنیت ها را خراب کنیم. همچنین قرار است این قطعات از سوی انتشارات ترنم نی روانه بازار موسیقی شود.

او در پایان گفت: تنها هدفم این است که خاطره ها دوباره تداعی شود زیرا قطعات قدیمی برای هر نسلی تازه است و همه با این آثار ارتباط برقرار می‌کنند.

رشید وطن دوست, آواز کلاسیک
آمار بازدید : 1,233
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500