ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : دوشنبه 18 اسفند 1393 - ساعت 16:02:54
چاپ خبر

تجربه‌ای متفاوت در تنبورنوازی

«راهی دیگر» اثری از ادریس رضایی منتشر شد

آلبوم موسیقی «راهی دیگر» کاری از ادریس رضایی از سوی موسسه فرهنگی ـ هنری آوای ماد منتشر شده است. این آلبوم حاصل ۱۲ سال تلاش ادریس رضایی در حوزه تنبورنوازی ایران است.

«راهی دیگر» اثری از ادریس رضایی منتشر شد

به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، «راهی دیگر» حاصل 12 سال تلاش ادریس رضایی در حوزه تنبور نوازی ایران است که قطعات آن در برهه‌های زمانی مختلف و با تجارب متفاوت از گذشته ساخته شده‌اند. به همین دلیل ممکن است در مقایسه با هم حس و حال متفاوتی را به شنونده القاء کنند.

ادریس رضایی در یادداشتی که در این آلبوم منتشر شده، نوشته است: «بدون شک تمامی قطعات برگرفته از مقام های مورد استفاده در ساز تنبور نیست بلکه سعی شده در بعضی قطعات از یک یا چند مقام که پتانسیل گردش ملودی را دارند استفاده شود. از طرفی به دلیل تجربه‌ام در نوازندگی یک ساز اصیل ایرانی (کمانچه) در کنار ساز تنبور، خواه ناخواه این دو از هم تأثیر پذیرفته‌اند که با گوش دادن برخی قطعات این تأثیرپذیری قابل مشاهده است. در تمام قطعات آلبوم سعی شده از یک تم یا ملودی پایه که ارزش پروراندن داشته باشد استفاده شود و سپس با استفاده از واریاسیون‌های مختلف و بردن ملودی اصلی با تغییراتی منطقی در فواصل سوم، پنجم و گاهی چهارم قطعه ادامه می‌یابد و با فرود به جمله اول به پایان می‌رسد.

در این آلبوم به ریتم سکوت به اندازه ملودی و صدا ارزش گذاشته شده و چه بسا که در جاهایی ملودی بدون سکوت معنی خود را از دست دست بدهد. ریتم فدای ملودی‌پردازی نشده و در جاهایی بازی با ملودی در خدمت ریتم است. این آلبوم صرفا برای آشنایی با سبک و سیاق شیوه نوازندگی آهنگساز بوده و ممکن است در آلبوم‌های بعدی از بعضی از قطعات با تنظیم و سازبندی متفاوت استفاده شود.»

سرگذشت، خروشان،‌ بیم و امید،‌ انقطاع،‌ نگار، عیارانه، جست و جو، بازگشت، رقصی چنین، نواسان، شهر در آینه، سردرگم و من و... من، عناوین 13 قطعه این آلبوم هستند.

بر اساس این گزارش، آلبوم موسیقی «راهی دیگر» کاری از ادریس رضایی از سوی موسسه فرهنگی هنری آوای ماد منتشر شده است.

راهی دیگر,ادریس رضایی, آلبوم راهی دیگر ادریس رضایی,
آمار بازدید : 1,869
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500