ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : دوشنبه 18 اسفند 1393 - ساعت 16:20:46
چاپ خبر

به قلم «زری‌سادات موسوی» منتشر شد

واژگان تخصصی گوشه‌های موسیقی در «نغمه چکاوک»

کتاب «نغمه چکاوک» عنوان کتابی است از زری‌سادات موسوی که وی در این اثر به معرفی واژگان تخصصی و گوشه‌های موسیقی پرداخته است. این اثر به تازگی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

واژگان تخصصی گوشه‌های موسیقی در «نغمه چکاوک»

به گزارش خبرگزاری فارس، این کتاب به نوعی دایره‌المعارف واژگان موسیقی است که در آن گوشه‌ها و ردیف‌های اصلی موسیقی و پیشینه آنها از فرهنگنامه‌های بزرگ و مرجعی چون دهخدا،معین،بزرگ سخن و فرهنگ عمید تلخیص شده است.
همچنین کتاب نشات گرفته از آثاری چون «واژنامه موسیقی ایران زمین»مهدی ستایش گر و کتاب«دستورتار و سه تاردوره متوسطه» حسین علیزاده است که در آن توضیحات ادبی و تخصصی دستگاه ها و گوشه های اصلی ردیف موسیقی به ترتیب گردآوری شده است.
موسوی درباره تدوین کتاب که حاصل یک فرایند 6 ساله است، گفت: در تدوین کتاب از نفراتی چون معصومه مهرعلی، محسن کرامتی، سیامک جهانگیری و مریم قرسو در جهت تدوین این کتاب همکاری نموده‌اند. همچنین باید از زحمات آقای مهدوی در چاپ این کتاب قدردانی کرد.
نوازنده ارکستر سمفونیک تهران در جواب این سوال که مشکلات ترویج موسیقی را چه عواملی قلمداد می‌کند، اظهار داشت:اسم مشکل را نمی توان در موسیقی گذاشت زیرا این نقیصه بیشتر به ذائقه برمی گردد که متاسفانه در طول این سالها نتوانسته ایم این ذائقه ها را در جهت موسیقی سنتی حفظ کنیم.
این پژوهشگر در پایان ابراز امیدواری کرد که مطالعه این کتاب بتواند برای دانشجویان موسیقی که همواره برای شناسایی سریع واژگان وسیع موسیقی دچار سردرگمی بودند مفید واقع شود.
بنابراین گزارش، این کتاب از سال 89 مراحل آماده‌ سازی و به همت دفتر موسیقی سوره مهر در قطع رقعی و در شمارگان  2500نسخه با بهای  14900تومان در  335صفحه تولید و منتشر شده است.

نغمه چکاوک, زری‌سادات موسوی,
آمار بازدید : 1,049
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500