ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : دوشنبه 18 اسفند 1393 - ساعت 18:23:29
چاپ خبر

سامان احتشامی:

اقتصاد موسیقی نداریم

سامان احتشامی می‌گوید ما اصلا اقتصاد موسیقی نداریم و درباره چیزی که وجود ندارد نباید صحبت کنیم، در نتیجه باید هر چه سریع‌تر اقدامات لازم انجام شود تا مشکلات این حوزه نیز برطرف شود.

اقتصاد موسیقی نداریم

سامان احتشامی، نوازنده پیانو و آهنگساز در گفت‌وگو با هنرآنلاین گفت: به طور کلی هنر موسیقی هزینه بردار است یعنی اینکه یک هنرمند برای انتشار یک اثر موسیقایی و یا برگزاری کنسرت باید هزینه زیادی بپردازد در نتیجه موسیقی‌دان ها به جای سود در بیشتر مواقع دچار ضرر و زیان می‌شوند.

این نوازنده در ادامه بیان کرد: اگر هنرمندی بخواهد یک قطعه را با یک ارکستر و با 20 ساز اجرا و ضبط کند باید میلیون‌ها تومان خرج کند و کسی هم متوجه و قدردان این زحمات نیست در نتیجه هنرمندان در حوزه موسیقی دلزده و خسته شده اند.

این آهنگساز خاطرنشان کرد: بازار نشر موسیقی هم در وضعیت نامناسبی قرار دارد زیرا مخاطبان اصلا سی دی اورجینال تهیه نمی‌کنند بلکه موسیقی مورد نظر خود را کپی می‌کنند. متاسفانه فرهنگ شنیداری مخاطبان پایین آمده است و مردم دوست دارند موسیقی ارزان گوش کنند.

احتشامی در ادامه تاکید کرد: موسیقی باید دیده و شنیده شود. بسیاری از جوانان تفاوت فلوت و نی یا تار و سه تار را نمی‌دانند زیرا مردم با سازهای ایرانی آشنا نیستند در نتیجه باید در شناخت مردم نسبت به موسیقی تلاش کنیم.

سامان احتشامی درباره وضعیت اقتصاد موسیقی افزود: متاسفانه ما اصلا اقتصاد موسیقی نداریم و بهتر است درباره چیزی که وجود ندارد اصلا صحبت نکنیم بلکه باید هر چه سریع‌تر اقدامات لازم انجام شود تا مشکلات حوزه موسیقی برطرف شود.

این آهنگساز در پایان گفت: هنرمندان حوزه موسیقی مظلوم واقع شده‌اند و بیشتر آن‌ها از راه تدریس زندگی می‌کنند. هرکس می‌گوید از راه موسیقی در آمد دارم دروغ می‌گوید. امیدواریم مسئولین تدابیری بیندیشند تا موسیقی دوباره جان بگیرد و هنرمندان با خیال راحت آثار خود را ارائه دهند.

سامان احتشامی, اقتصاد موسیقی
آمار بازدید : 1,204
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500