ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : چهارشنبه 20 اسفند 1393 - ساعت 15:02:29
چاپ خبر

با اجرای آلبوم «Souvenance»

«انور براهم» دوباره به تهران سفر می‌کند

«انور براهم» نوازنده مطرح عود تونسی باری دیگر به تهران سفر می‌کند و دو کنسرت را در مهر ماه سال آینده به روی صحنه خواهد برد.

«انور براهم» دوباره به تهران سفر می‌کند

به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، انور براهم برای اولین بار در جشنواره بیست‌ونهم موسیقی فجر به تهران سفر کرد و در تالار وحدت به اجرای برنامه پرداخت که این اجرا با استقبال مخاطبان همراه بود.

انور براهم نوازنده تونسی است که ساز عود را وارد سبک‌های جاز و عصر نو کرده‌است. عمده شهرت وی به دلیل نوآوری در ترکیب موسیقی سنتی و کلاسیک عربی با موسیقی جاز است.

او طی سفری به کانادا و امریکا با مانفرد ایشر تهیه‌کننده نشر معتبر موسیقی EMC، که در ارائه کارهای نو و آوانگار جاز و نیوایج شهرت داشت، آشنا شد که نتیجه‌ آن چندین آلبوم مشترک بود. اولین آلبوم مشترک در سال 1991 با همکاری نوازندگانی از کشور ترکیه چون شبیر سلمی و لاسر حسنی به بازار آمد. آلبوم دومش با بارباروس ارکوز نوازنده کلارینت ضبط شد. در سال 1994 براهم آلبوم «مدار» را ارائه کرد که با نوازنده ساکسیفون نروژی یان کارباروک و نوازنده طبل پاکستانی شوکت حسین اجرا شده بود.

 آلبوم چهارم او «خمس» در سال 1995 با همکاری نوازنده آکوردئون ریچارد گالیانو تهیه شد. در این آلبوم شبیر سلمی نوازندگی ویولن را به عهده داشت. او همچنین با نامیان عرصه موسیقی چون باس نواز پاله دنیلسون و نوازنده آکوردئون ژان لوئی ماتیی‌یه به همکاری پرداخته‌است. انور براهم به دلیل توانایی خود در تلفیق موسیقی جاز غربی در موسیقی مدیترانه و شرق، یک موسیقی‌دان معروف جهانی محسوب می شود. وی در سال ٢٠١٠ موفق به دریافت جایزه اکوجاز شد.

بر اساس اعلام نشر موسیقی هرمس، انوار براهم و گروهش در روزهای دوم و سوم مهرماه سال آینده دو کنسرت را برگزار می‌کنند.

انور ابراهیم, عود
آمار بازدید : 1,471
تعداد نظرات (1)
?
امیر سروس
8 سال و 244 روز و 3 ساعت و 33 دقیقه و 49 ثانیه قبل

دوستان ECM صحیح است.

ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500