ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : یک‌شنبه 24 اسفند 1393 - ساعت 23:35:25
چاپ خبر

«سحری در ادامه قطار» با نورعلی الهی

آلبوم موسیقی «تکنوازی تنبور استاد نورعلی الهی» با عنوان «بیداری» به بازار موسیقی رسید.

«سحری در ادامه قطار» با نورعلی الهی

به گزارش خبرنگار بخش موسیقی ایسنا، «بیداری» مجموعه‌ی هفتم از سری تکنوازی‌های تنبور زنده‌یاد نورعلی الهی است. در این آلبوم که به‌تازگی روانه‌ی بازار موسیقی شده است، نمونه‌هایی از اجراهای ضبط‌ شده‌ی او شنیده می‌شود. ضبط‌هایی که حتی همه‌ی آن‌ها نیز بخش کوچکی از رپرتوآر وسیع این هنرمند را به‌نمایش می‌گذارند.

«ساروخوانی٬ سوییت مناجات»، «هر وَ آُ سلطان»، «سوییت شاه‌خوشینی»، «سوییت سحری در کوک فرنگی»، «بداهه‌نوازی در سوییت خان‌امیری»، «سوییت اذکار» و «سحری در ادامه قطار» از قطعاتی هستند که در این آلبوم شنیده می‌شوند.

موسیقی زنده‌یاد الهی، در سنتی دیرینه ریشه دارد که در طول قرون سینه به سینه از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است. طبق این سنت، در جمع‌های معنوی، متون مقدس را با صدای موزون می‌خواندند. این نغمه‌ها معمولا با سازهای مختلفی مانند تنبور، نی، و دف همراه می‌شد.

از نقش‌های اصلی او در اعتلای موسیقی تنبور این است که رپرتوآر ساده و ابتدایی این ساز را به مجموعه‌ای دقیق، پیچیده، فنی و هنری تبدیل کرد. هرچند موسیقی او مبتنی بر سنتی کهن است، اما از بسیاری جهات، پدیده‌ای کاملا بدیع است که مختص شخص او است.

ساخته‌ها و بداهه‌نوازی‌های فراوان او از لحاظ عمق، پیچیدگی، تنوع، رنگ، لحن و دامنه‌ی وسیع عواطفی که برمی‌انگیزد، به هیچ‌یک از قطعاتی که پیش از او وجود داشت، شباهت ندارد.

استادان و متخصصان موسیقی مانند موریس بژار، موسی معروفی و ژان دورینگ، او را موسیقیدانی بزرگ و استاد یگانه‌ی تنبور می‌دانستند.

تکنوازی تنبور استاد نورعلی الهی, بیداری, آلبوم بیداری استاد نورعلی الهی
آمار بازدید : 1,433
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500