ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : چهارشنبه 27 اسفند 1393 - ساعت 12:53:16
چاپ خبر

گروه «کهبد» در فستیوال موغام درخشید

«وحید تاج» مقام اول آواز فستیوال موغام (مقام) را از آن خود کرد

وحید تاج، خواننده ی نام آشنای موسیقی کشورمان با خوانندگی در گروه موسیقی «کهبد» مقام اول آواز فستیوال بین المللی «موغام» را از آن خود کرد. این در حالی ست که اعضای این گروه نیز موفق به کسب مقام اول در گروه نوازی و ساز و آواز شده اند.

«وحید تاج» مقام اول آواز فستیوال موغام (مقام) را از آن خود کرد

به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، فستیوال بین المللی موغام (مقام) (Mugam Music Festival) یکی از معتبرترین جشنواره‌های رقابتی در بین کشورهای خاورمیانه محسوب می‌شود که گروه‌های موسیقی مختلف از شرق و خاورمیانه در آن حضور یافته و آثارشان بر اساس  سیستم مُدال (مقام ها) و توانایی خوانندگان در این زمینه ارزیابی می شود و این بار وحید تاج، خواننده ی موسیقی سنتی کشورمان عنوان خواننده ی برتر این فستیوال را در رشته آواز از آن خود کرد.

تاج در این اجرا به همراه گروه موسیقی «کهبد» به سرپرستی عیسی شکری توانست با اجرایی درخشان، فرهنگ غنی و والای موسیقی آوازی ایران را به نمایش بگذارد و هچنین اعضای گروه «کهبد» با اجرای شاخص خود چه در بخش ساز و آواز و چه در بخش گروه نوازی حایز این رتبه شدند.

در این فستیوال حمید خوانساری (عود)، شیما بلوکی فر (کمانچه)، سپهر لاجوردی (تار)، مرجان مهربان (قانون)، عیسی شکری (دف ، دایره و بندیر) به عنوان نوازندگان گروه «کهبد» در کنار تاج به هنرنمایی پرداختند.

شایان ذکر است که هیئت ژوری فستیوال بین المللی موغام را داورانی از کشورهای آلمان، فرانسه، مراکش، هند، ترکیه، آذربایجان و ایران تشکیل می دادند و داریوش طلایی داور ایرانی این مجموعه بوده است.

وحید تاج, فستیوال موغام (مقام)
آمار بازدید : 1,195
تعداد نظرات (1)
?
نوید
9 سال و 33 روز و 5 ساعت و 2 دقیقه و 1 ثانیه قبل

ایووووووووووووول دم همشهریمون گرم

ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500