ورود به حساب کاربری

تاریخ : شنبه 8 فروردین 1394 - ساعت 13:46:29
چاپ خبر

جزییات جشنواره موسیقی نوروزی/ پاپ ها در مازندران اجرا دارند

مدیر برگزاری جشنواره موسیقی نوروزی استان مازندران روند برپایی این کنسرت ها را که با حضور خوانندگان مطرح پاپ در هتل نارنجستان برگزار می شود، تشریح کرد.

علی آقایی نسب مدیر برگزاری جشنواره موسیقی نوروزی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جزئیات این رویداد موسیقایی گفت: برگزاری کنسرت های نوروزی در شمال کشور از اواخر سال ۹۲ کلید خورد اما چون نوروز ۹۳ به طور کامل مصادف با ایام شهادت حضرت زهرا (س) بود، نمی شد که در ایام نوروز کنسرت های نوروزی در شمال کشور برگزار کرد اما بعد از چندی تصمیم گرفتیم که این برنامه ها را حتما در سال ۹۴ و بعد از ایام فاطمیه در شهرهای شمالی کشور طراحی کنیم که نتیجه آن برپایی جشنواره موسیقی نوروزی استان مازندران شد و براساس برنامه ریزی که پیرامون این موضوع داشتیم کارها را هدایت کردیم.

وی ادامه داد: این مجموعه کنسرت ها با همکاری  موسسه پخش «دنیای هنر» و شرکت فرهنگی هنری «نوای نی لبک شرقی» با عنوان جشنواره موسیقی نوروزی استان مازندران از هشتم تا دوازدهم فروردین با حضور گروه‌ها و خوانندگان مطرح پاپ در هتل نارنجستان برگزار می شود که براساس برنامه ریزی انجام گرفته کنسرت های یاد شده از هشتم فروردین ماه و با کنسرت گروه «سون» در شهرستان نور و در محل هتل نارنجستان شروع خواهد شد. ضمن اینکه در روز نهم فروردین فرزاد فرزین با گروه «شوک» میزبان طرفداران خود خواهد بود. در روز دهم فروردین نیز محسن یگانه کنسرت خود را در این مکان برگزار می کند.

به گفته وی، روز یازدهم فروردین محمد علیزاده برنامه خود را با اجرای قطعاتی متفاوت برگزار می کند. سیروان خسروی هم روز دوازدهم فروردین ضمن اجرای قطعات آلبوم های «ساعت ۹»، «تو خیال کردی بری» و «جاده رویاها» تک آهنگ های محبوب ماه های اخیر را نیز برای مخاطبان خود اجرا می کند.

مدیرشرکت «نوای نی لبک شرق» با اشاره به روند برگزاری این برنامه های موسیقایی توضیح داد: صدور مجوز کنسرت در استان مازندران کار بسیار دشواری است به همین جهت ما از آذر ماه سال گذشته برای برگزاری این برنامه ها اقدام کردیم که در نهایت روز ۲۹ اسفند سال گذشته مجوز نهایی صادر شد و ما از همان روز کارها را آغاز کردیم که واقعا برای ما پروژه سنگینی بود چرا که هم برای دعوت ازگروه ها زمان کمی داشتیم و هم برای تبلیغات زمان بسیار کوتاهی در اختیار بود اما خوشبختانه به هر طریقی که بود با حمایت بسیاری از افراد در تهران و مازندران کارها طبق زمان مقرر انجام شد و ما می توانیم از امشب در خدمت مخاطبان عزیز باشیم.

آقایی نسب گفت: متاسفانه به دلیل کمبود امکانات بسیاری از تهیه کنندگان و برگزارکنندگان کنسرت ها ناگزیر هستند کنسرت های خود را در سالن های ورزشی برگزار کنند اما ما در این دوره از جشنواره موسیقی نورزی استان مازندران با انتخاب سالن ساحلی هتل نارنجستان تمام تلاش خود را کردیم تا با اضافه کردن تجهیزات نور و صدا و سایر امکانات این محل را به استاندارهای مکان هایی چون برج میلاد و تالارهای مجهز دیگر نزدیک کنیم.

وی درباره فروش بلیت ها و استقبال مردم توضیح داد: تا به امروز که از روند بلیت فروشی ها اطلاعاتی را به دست آوردیم خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان به عمل آمده و ما انتظار چنین استقبالی را نداشتیم اما امیدوارم این استقبال بتواند به ما در جهت استمرار چنین فعالیت هایی کمک کند. البته این نکته را هم باید بگویم که ما تبلیغات بسیار وسیعی را برای این جشنواره داشتیم به طوری که از مرز بین استان گیلان و مازندران تا ساری تبلیغات محیطی پیرامون این اجراها در شهرها و مسیرهای جاده ای قرار گرفته بود.

این تهیه کننده موسیقی در ادامه صحبت های خود بیان کرد: ما برای برگزاری این کنسرت ها آنچه که مدنظر داشتیم دعوت از تمامی طیف های موسیقایی بود به ویژه اینکه تمایل داشتیم از حضور گروه های سنتی با خوانندگانی چون همایون شجریان و گروه های تلفیقی از جمله «چارتار» برای حضور در جشنواره دعوت کنیم حتی با توجه به این نوع برنامه ریزی بود که از ابتدا درخواست مجوز ۱۰ روزه کنسرت ها را ارائه دادیم اما با وجود اینکه استانداری و فرمانداری مشکلی برای برگزاری این ۱۰ روز نداشتند اما اداره ارشاد استان مازندران فقط مجوز ۵ روز را به ما داد که همه کارشناسان موسیقی می دانند چنین مدتی برای تامین حجم وسیع هزینه ها برای تهیه کننده بسیار کار سختی است و همین که بتوانیم ضرر نکنیم بهترین حالت ممکن است.

وی در پایان عنوان کرد: ما در همین مدت کوتاه تلاش کردیم که برای جبران برخی از هزینه ها که واقعا هزینه های بسیار سنگینی بود، کنسرت ها را در دو نوبت برنامه ریزی کنیم اما فقط موفق شدیم برای کنسرت سیروان خسروی دو اجرا داشته باشیم. به هر حال و با وجود تمام این مشکلاتی که داشتیم اما کارها فعلا به خوبی در حال پیش رفتن است و امیدوارم این تجربه بتواند به قدری برای ما جذاب و ارزشمند باشد که بتوانیم در شهریور ماه نیز دور تازه ای از آن را با حضور گروه های بیشتر برگزار کنیم.