ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : شنبه 15 فروردین 1394 - ساعت 13:08:44
چاپ خبر

کیهان کلهر کنسرت‌های متعددی در پیش دارد

روزهای پرکار کمانچه‌نواز نامدار

« کیهان کلهر» - آهنگساز و نوازنده‌ی کمانچه- 10فروردین – 30 مارس 2015- به همراه گروه بروکلین رایدر در فستیوال موسیقی سوانا به اجرای برنامه پرداخت و این در حالی است که 26 اردیبهشت نیز به همراه گروه جاده‌ی ابریشم در واشنگتن به روی صحنه می‌رود.

روزهای پرکار کمانچه‌نواز نامدار

او در ایام نوروز به همراهِ «شجاعت حسین‌خان» تور «غزل» را در شهرهایی چون نیویورک، تورنتو و هوستون اجرا کرد. نکته‌ی مهم در این میان، اینکه سندیپ داس نیز در این کنسرت‌ها کیهان کلهر و شجاعت حسین‌خان را یاری کرد.  پروژه «غزل» برای نخستین بار چندین سال پیش شکل گرفت که حاصل همکاری کیهان کلهر و شجاعت حسین‌خان در قالب چند آلبوم به نام‌های «غزل» ۱، ۲ و ۳ منتشر شد.

این نوازنده‌ی نام‌آشنایِ موسیقی ایرانی، علاوه بر همراهی با سازهای ایرانی و همچنین سازهایی از منطقه‌ی شرق – جاده‌ی ابریشم- تجربیات زیادی با استفاده از همراهی سازهای غربی داشته که از جمله‌ی آنان می‌توان به کوارتت زهی بروکلین رایدر اشاره کرد. این همکاری در آلبومی با نام «لایه‌های تاریکی» نیز متبلور شده که سالِ گذشته در ایران به انتشار درآمد. او همچنین در پروژه‌ای با نامِ «باخ در ایران» نیز با نوازندگان هلندی کار کرده بود که در آن سازهای بادی هلند با بداهه‌نوازی‌های او در کمانچه همراه شدند و آثاری از باخ را به اجرا درآوردند. او در این پروژه از تعدادی از سازهای باستانی ایرانی نیز بهره برده بود.

کیهان کلهر تنها موسیقدان ایرانی است که 4 بار نامزد جایزه گرمی امریکا شده‌است. نوای کمانچه کیهان کلهر در موسیقی متن فیلم «جوانی بدون جوانی» ساخته فرانسیس فورد کاپولا کارگردان معروف هالیوود و خالق سری فیلم‌های «پدرخوانده» از جمله آثار بیادماندنی اوست.  موسیقی شنیدنی و گوش نواز «اسالدو گولیچف» از نقاط مثبت فیلم است که شنیدن نوای مسحورکننده کمانچه کیهان کلهر آن را دو چندان می‌کند.

کیهان کلهر,
آمار بازدید : 1,087
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500