ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : دوشنبه 17 فروردین 1394 - ساعت 12:30:59
چاپ خبر

هفته آینده برای ارکستر ملی تصمیم‌گیری می‌شود

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی درباره روند فعالیت ارکستر سمفونیک تهران و آغاز به‌کار ارکستر ملی توضیحاتی ارائه داد.

هفته آینده برای ارکستر ملی تصمیم‌گیری می‌شود

بهرام جمالی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت فعالیت ارکسترهای سمفونیک تهران و ملی گفت: آقای علی رهبری به عنوان مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران طی روزهای پانزدهم و شانزدهم فروردین ماه امسال، برای اعلام برنامه های شش ماهه اول ارکستر سمفونیک تهران و اجراهای رسمی این مجموعه موسیقایی به تهران آمد تا بتوانیم برنامه های نهایی شده ارکستر را به علاقه مندان موسیقی اعلام کنیم.

وی درباره ارکستر ملی نیز توضیح داد: هفته آینده قرار است جلسه ای را برگزار کنیم تا بتوانیم به جمع بندی های نهایی پیرامون فعالیت های ارکستر ملی ایران برسیم و همانگونه که آقای مرادخانی معاون هنری در مراسم افتتاحیه ارکستر سمفونیک تهران اعلام کردند، بتوانیم این مجموعه را نیز در اردیبهشت ماه سال جاری راه اندازی کنیم. البته هم اکنون نیز مشغول برنامه ریزی برای تقویم فعالیت های کاری ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی هستیم تا بتوانیم به زودی جزئیات برنامه ها را به اطلاع عموم برسانیم.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی ادامه داد: تشکیل ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک در سال گذشته بسیار مهم بود و می توانم بگویم وقت بسیار زیادی را از ما گرفت تا بتوانیم هم پیرامون حاشیه های ارکستر و مسائل مالی پیرامون نوازنده ها به دوره ثباتی برسیم، چرا که دوست داشتیم آن تجربه های کوتاهی که در گذشته برای ارکسترها اتفاق می افتاد دیگر در رابطه با ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی به وجود نیاید.

جمالی درباره رئوس برنامه های پیش روی بنیاد فرهنگی هنری رودکی در سال جاری توضیح داد: در سال ۹۴ به ویژه در روزهای ابتدایی آن کیفیت برنامه های اجرایی و بحث مدل های اقتصادی در مباحث فرهنگی به ویژه حضور و مشارکت بخش خصوصی در جریان ارائه این مدل های اقتصادی از مهم ترین برنامه های کاری ماست که به شدت بر اجرایی شدن آنها تاکید داریم.

وی ادامه داد: علاوه بر موضوع کیفیت برنامه های اجرایی که به شدت مورد توجه بنیاد فرهنگی هنری رودکی قرار دارد، مدل اقتصادی در مباحث فرهنگی نیز جزو فعالیت های مهم ما در عرصه سیاستگذاری های این مجموعه است. گرچه بسیاری از افراد تصور درستی از بحث مدل اقتصادی در حوزه فرهنگ و هنر ندارند و فکر می کنند توجه ما در این ماجرا، رفتن به سمت درآمدزایی است، اما ما به هیچ عنوان پیگیر چنین رویکردی در مباحث مدل های اقتصادی نیستیم بلکه تلاش مان افزایش سطح مشارکت نهادهای اقتصادی خصوصی و تشویق کردن آنها برای حضور در فعالیت ها و جریان های فرهنگی است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در پایان بیان کرد: مطمئنم در بحث مدل های اقتصادی، درآمدزایی از گروه های فرهنگی هنری اجراکننده در تالار رودکی اولویت ما نیست چرا که این موضوع تعریف دقیقی برای به میان آوردن مباحث اقتصادی و مدل های اقتصادی در حوزه های فرهنگ و هنر نیست، بلکه همانطور که اشاره کردم حضور موثر و به اشتیاق آوردن نهادهای اقتصادی خصوصی، اولویت اصلی ما در بنیاد فرهنگی هنری رودکی طی روزهای ابتدایی سال جاری است.

بر اساس این گزارش، ارکستر سمفونیک تهران ۲۵ اسفند ماه سال گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از مسئولان فرهنگی کشور به مدیریت هنری علی رهبری، فعالیت های خود را از سر گرفت. علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین گشایش ارکستر سمفونیک تهران از بازگشایی ارکستر ملی ایران در اردیبهشت ماه سال ۹۴ خبر داده بود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی، هنری رودکی,
آمار بازدید : 930
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500