ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : دوشنبه 17 فروردین 1394 - ساعت 12:37:02
چاپ خبر

«رد انگشتان من» به نوبت سوم انتشار رسید/ تلاش برای یک آشتی

خالق آلبوم موسیقایی «رد انگشتان من» در آستانه سومین بار انتشار این اثر از کم‌توجهی مخاطبان به موسیقی‌های بی‌کلام انتقاد کرد.خالق آلبوم موسیقایی «رد انگشتان من» در آستانه سومین بار انتشار این اثر از کم‌توجهی مخاطبان به موسیقی‌های بی‌کلام انتقاد کرد.

«رد انگشتان من» به نوبت سوم انتشار رسید/ تلاش برای یک آشتی

علی جعفری پویان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این اثر موسیقایی گفت: خیلی خوشحالم که بعد از گذشت تقریبا دو سال از انتشار آلبوم «رد انگشتان من»، همچنان این اثر توانسته با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شود و در آستانه چاپ سوم قرار گیرد. گرچه فروش دو هزار نسخه ای یک آلبوم در حد یک شوخی است و اصولا یک اثر موسیقایی باید بیشتر از اینها مورد استقبال مردم قرار گیرد، اما همین که یک آلبوم به سهم خود توانسته در این بازار شلوغ و غیرکانالیزه شده موسیقی کشورمان به فروش خود ادامه دهد، جای خوشحالی دارد.

وی ادامه داد: فروش دو هزار نسخه‌ای یک اثر موسیقایی نشان‌دهنده سطح شنیداری مخاطبان است که می‌تواند مورد بحث و بررسی بیشتری قرار گیرد. آلبوم «رد انگشتان من» قطعا یک شاهکار نیست ولی من فکر کردم که بتوانم با این نوع موسیقی که گوش مردم با آنها آشنایی بیشتری دارد، بتوانم میان موسیقی بی کلام و مخاطبان عام نیز یک پل ارتباطی بزنم؛ چرا که معتقدم مردم هنوز به شنیدن موسیقی بی کلام عادت ندارند و متاسفانه بسترسازی موسیقی ایران به سمتی رفته که در قالب های گوناگون آثار خواننده‌محور جزو پرطرفدارترین‌ها هستند. در حالی که باید به سمتی رفت که مردم همانند دیگر نقاط دنیا، به شنیدن موسیقی بی کلام توجه بیشتری کنند.

این نوازنده ارکستر سمفونیک تهران درباره دلیل ایجاد شرایطی که به آن انتقاد دارد، توضیح داد: البته شاید مقصر اصلی رسانه های صوتی و برخی دیگر از شرایط باشد که اجازه داده موسیقی کشورمان کاملا به سمت و سوی خواننده محوری سوق پیدا کند. البته من به هیچ عنوان منکر تلاش و زحماتی که خوانندگان موسیقی کشورمان برای حضور در این عرصه انجام می دهند، نیستم ولی بر این باورم که شرایط باید به گونه ای باشد که نوازنده‌محوری و خواننده محوری در یک شرایط متوازن قرار بگیرند.

جعفری پویان بیان کرد: آلبوم «رد انگشتان من» تلاش کوچکی است برای اینکه بتوانیم ذائقه مردم را به سمت و سوی موسیقی بی کلام بکشانیم و من بسیار خوشحالم که این آلبوم در شرایطی که فضای دانلود مجاز و فروش اینترنتی آثار موسیقایی نسبت به گذشته بیشتر شده، اما همچنان به عنوان یک اثر موسیقایی در قالب لوح فشرده به مخاطبان عرضه می شود. درواقع می توانم بگویم این آلبوم یک آشتی خوب میان موسیقی بی کلام و مردم ایجاد کرده که حالا در آستانه انتشار چاپ سوم آن، می تواند نقطه عطفی در فعالیت های موسیقایی من به عنوان یک نوازنده باشد.

این نوازنده ویولن در پایان صحبت های خود پیرامون برنامه های آینده‌اش گفت: حتما برنامه های گوناگونی را برای شش ماهه دوم سال جاری دارم و تصمیم دارم استارت تألیف کتابی درباره نوازندگی ویولن را آغاز کنم که یکی از مهم ترین کارهای من در سال جاری خواهد بود.

آلبوم موسیقی «رد انگشتان من» برگزیده ای از قطعات موسیقایی برای ساز ویولن است که اغلب این قطعات برای فیلم های سینمایی و مجموعه های تلویزیونی چون «آب پریا»، «محاکمه در خیابان»، «باشو غریبه کوچک»، «مینای شهر خاموش»، «زندگی خصوصی»، «گوشواره»، «کلاه پهلوی» و دیگر آثار ساخته شده است که آهنگسازان این آثار موسیقایی را هنرمندانی چون محمدرضا درویشی، فریدون شهبازیان، مجید انتظامی، ناصر چشم آذر، کارن همایونفر، فردین خلعتبری و دیگر هنرمندان تشکیل می دهند.

رد انگشتان من, آلبوم رد انگشتان من, علی جعفری پویان
آمار بازدید : 1,205
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500