ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : سه‌شنبه 18 فروردین 1394 - ساعت 21:50:37
چاپ خبر

اجرای اثر صهبا امینی‌کیا در سان‌فرانسیسکو

آهنگساز جوان ایرانی مقیم سانفرانسیسکو از جدیدترین فعالیت‌های موسیقی‌اش سخن گفت.

اجرای اثر صهبا امینی‌کیا در سان‌فرانسیسکو

صهبا امینی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار بخش موسیقی ایسنا، اظهار کرد: من در حال حاضر به آهنگسازی و تدریس تمام‌وقت در آکادمی هنرهای سان‌فرانسیسکو در رشته‌ی موسیقی و صدا برای هنرهای تصویری مشغول هستم. اتفاقا ماه گذشته یکی از کارهایم با عنوان «باد صبا» که برای یکی از گروه‌های حرفه‌ای موسیقی نو در این شهر با عنوان «آریان فلوتز» نوشته بودم، در کنسرواتوار سان‌فرانسیسکو در جشنواره‌ی «Hot Air» برای اولین بار رونمایی شد.

او توضیح داد: این قطعه براساس گزیده‌ای از فیلم «باد صبا» که توسط آلبرت لا موریس در دهه‌ی ۵۰ ایران درباره‌ی مناظر طبیعی ایران ساخته شده، نوشته شده است.

امینی‌کیا گفت: در 9 آوریل (20 فروردین‌ماه) یکی از آثارم با عنوان «تار و پود» که به سفارش کوارتت زهی کرونوس (یک گروه معروف آمریکایی) نوشته شده، در شهر سان‌فرانسیسکو برای اولین بار همراه ویدیویی که توسط فیلمساز ایرانی، آقای وفا خاتمی ساخته شده است، اکران خواهد شد. «تار و پود» قطعه‌ای ۲۰ دقیقه‌ای است که براساس صداهای ضبط شده در کارگاه‌های فرش اصفهان و کاشان، نقشه‌خوانی و آوازهای بافندگان در سال پیش نوشته شده است.

به گزارش ایسنا، صهبا امینی‌کیا آهنگساز و پیانیست ایرانی است که تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد آهنگسازی در کنسرواتوآر سان‌فرانسیسکو به پایان رسانده است. او از شاگردان مهران روحانی و گاگیک بابایان، صفا شهیری، نیکان میلانی، بوریس تیشنکو، دن بکر، دیوید گارنر و دیود کانتی محسوب می‌شود.

امینی‌کیا از دریافت‌کنندگان بورس تحصیلی موسسه‌ی فیلیس واتیس است. او در موسیقی خود از موسیقی جاز، موسیقی نو روسیه و موسیقی ایران بهره می‌گیرد.

همچنین «کرونوس کوارتت» که این قطعه را اجرا کرده، از گروه‌های مستقر در سان‌فرانسیسکو و شامل از دیوید هرینگتون، جان شربا، هنگ دات و سانی ینگ است که به تلفیق و جست‌وجو و تجربه‌های موسیقایی برای ایجاد تصور جدیدی از کوراتت زهی می‌پردازند.

صهبا امینی‌کیا, سان‌فرانسیسکو
آمار بازدید : 1,024
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500