ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : جمعه 21 فروردین 1394 - ساعت 11:44:36
چاپ خبر

نبض بازار موسیقی در دست «مستور و مست»

با وجود این‌که نیمی از ماه فروردین با تعطیلات نوروز همراه است، اما چیزی از علاقه‌ی مردم نسبت به شنیدن موسیقی کم نمی‌شود. آلبوم‌هایی که اواخر سال گذشته منتشر شده‌اند، همچنان خوب می‌فروشند و در این میان «مستور و مست» با صدای همایون شجریان پرفروش‌ترین آن‌ها است.

نبض بازار موسیقی در دست «مستور و مست»

به گزارش خبرنگار بخش موسیقی ایسنا، اواخر اسفندماه سال گذشته بود که جدیدترین اثر همایون شجریان با آهنگسازی ژانو باغومیان به بازار عرضه شد. به گفته‌ی شجریان، در «مستور و مست» شکوه و عظمت موسیقی ارکسترال غربی با کلام ایرانی در هم تنیده شده است. این اولین همکاری شجریان و باغومیان است که به گفته‌ی مراکز فروش و ناشران موسیقی در صدر پرفروش‌های این روزها قرار دارد.

آلبوم موسیقی «قطره‌های باران» اثر گروه «شمس» که با صدای علیرضا قربانی منتشر شده، یکی دیگر از پرفروش‌های این روزها است. در این آلبوم، آثاری در چند ژانر مختلف موسیقایی شنیده می‌شود و سازهای کلاسیک غربی نیز در تعدادی از قطعات، همراهی‌کننده هستند. ساز و آواز هم در این آلبوم شنیده می‌شود و اثر شامل دکلمه نیز هست.

«جرس» که اسفندماه سال گذشته منتشر شد، یکی دیگر از این پرفروش‌ها است. آهنگساز «جرس» میدیا فرج‌نژاد است و سینا سرلک آن را خوانده است. اثری که در آن صرفا به موسیقی ایرانی پرداخته نشده، بلکه در آن، ارکستر سمفونیک غربی با ارکستر سازهای ایرانی ادغام شده است.

آلبوم‌های ژانر پاپ معمولا از فروش بالایی برخوردار هستند. یکی از این پرفروش‌ها «فقط گوش کن» با صدای رضا صادقی است. صادقی از مخاطبانش خواسته است که این آلبوم را بدون هیچ‌گونه پیش‌داوری و قضاوت گوش کنند. بابک صحرایی، علی استیلی، ساناز کریمی و ... در تولید این آلبوم رضا صادقی را یاری دادند.

اما «خداحافظ» یعنی آخرین اثر گروه «آریان» که پس از کش و قوس‌های فراوان در زمستان سال گذشته منتشر شد، همچنان از فروش بالایی برخوردار است. این اثر مانند سایر آثار این گروه با صدای علی پهلوان و پیام صالحی همراه است و به احتمال زیاد، آخرین اثر گروه آریان خواهد بود.

زمان زیادی از انتشار «اتاق گوشواره» می‌گذرد، اما این اثر گروه «دنگ‌شو» همچنان با استقبال مخاطبان مواجه می‌شود. این آلبوم جزو اولین آثار رسمی گروه موسیقی «دنگ‌شو» است که 10 قطعه را شامل می‌شود. سعید آتانی هم در مقام خواننده در این اثر حضور دارد.

یکی دیگر از آثار پرفروش این روزها «روزن رفته» اثری از ناصر منتظری است. این آلبوم برداشت شخصی منتظری از ترانه‌های زنده‌یاد ابراهیم منصفی است که از خنیاگران جنوب کشور محسوب می‌شود. این آلبوم هشت قطعه با نام‌های «دربند تو»، «راز دل»، «مردن مردنه»، «سرنوشت»، «فریاد»، «مبتلا»، «وا کس چه» و «غزل سلیمن» دارد.

سه آلبوم هم‌خوانی به نام‌های «سرخوشان»، «زلف» و «مجنون» با آهنگسازی و تنظیم مسعود جاهد و همخوانی شیدا جاهد یک مجموعه‌ی موسیقایی است که این روزها فروش خوبی دارد. در هریک از این سه آلبوم، بخشی از کار شامل بازخوانی آهنگ‌های قدیمی و بخشی دیگر شامل آهنگسازی‌های جدید است.

مستور و مست, همایون شجریان,
آمار بازدید : 1,225
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500