ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : سه‌شنبه 25 فروردین 1394 - ساعت 22:54:00
چاپ خبر

به همراهی تنبک کوروش مرادی

علی اکبر مرادی در نیویورک بداهه‌نوازی می‌کند

علی اکبر مرادی نوازنده نامدار تنبور چهارشنبه ۲۶ فروردین (۱۵ آوریل) در دانشگاه نیویورک به روی صحنه می‌رود.

علی اکبر مرادی در نیویورک بداهه‌نوازی می‌کند

به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، علی اکبر مرادی در دانشگاه نیویورک به بداهه‌نوازی تنبور می‌پردازد. همچنین در این اجرا پسر وی، کوروش مرادی پدر را با تنبک همراهی می‌کند.

سایت رسمی «میدل ایسترن امریکن سنتر» اعلام کرد: «موسیقی کردی که به ندرت در آمریکا شنیده شده است، توسط علی اکبر مرادی بزرگ‌ترین استاد تنبور، به اجرا درمی‌آید. این ساز باستانی به شیوه‌ای جسورانه و کهن نواخته می‌شود. علی اکبر مرادی در این اجرا بر اساس رپرتوار موسیقی در غرب ایران، به بداهه نوازی می پردازد.»

علی اکبر مرادی نوازندگی تنبور را از سن 6 سالگی آغاز نمود و از محضر اساتید بزرگ تنبور سید ولی حسینی، سید محمود علوی،کاکی الله مراد حمیدی،آمیرزا صید علی کفاشیان،درویش علی میر درویشی و سید هاشم به طور مستقیم یا از طریق آثارشان بهره فراوان برد. فعالیت هنری خود را از سال 1350 با تکنوازی تنبور در فرهنگ و هنر کرمانشاه آغاز نمود.

مرادی در سال 1372 کار موسیقی خود را به صورت مستقل ادامه داد و جمع آوری، فراگیری و ثبت مقامات کهن تنبور را آغاز نمود. این مقامات(72 مقام) سالها بعد توسط خانه فرهنگ های جهان در پاریس و بعد از آن در ایران در چهار سی دی انتشار یافت.

علی اکبر مرادی, تنبور
آمار بازدید : 984
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500