ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : چهارشنبه 26 فروردین 1394 - ساعت 13:26:55
چاپ خبر

«تبری» مازندران امام‌خوانی می‌کند/ انتشار بهاریه ویژه

گروه موسیقی «تبری» مازندران به زودی با حمایت حوزه هنری دو آلبوم موسیقی ویژه بهار و مدح و ستایش بزرگان دین را منتشر می‌کند.

«تبری» مازندران امام‌خوانی می‌کند/ انتشار بهاریه ویژه

سید جلال محمدیان در گفتگو با خبرنگار مهر در توضیح این آلبوم‌ها اینگونه گفت: اخیرا با حمایت حوزه هنری استان مازندران آلبومی را ویژه فصل بهار و نوروز آماده کرده‌ایم که در آن هم قطعه هایی برای بهار به مخاطبان ارائه شده هم تلاش کردیم قطعه هایی که در ایام تقارن مناسبت های مذهبی به ویژه محرم و شهادت ائمه اطهار با نوروز در مازندران خوانده می‌شود نیز به مخاطبان موسیقی محلی ارائه شود.

وی ادامه داد: در این آلبوم علاوه بر اجرای آیین های موسیقایی ویژه بهار و نوروز، چاووشی خوانی هایی را که اهالی مازندران در زمان اعزام اقوام و نزدیکان خود به سفرهای عتبات عالیات و مکه با مضامین مذهبی و به نشانه ارادت همه اهالی خانواده به ائمه اطهار داشتند، ارائه کرده‌ایم. به هر ترتیت این آلبوم هم اکنون مراحل پایانی انتشار خود را سپری می کند و به زودی در قالب بسته ای ویژه به بازار موسیقی ارائه خواهد شد.

سرپرست گروه موسیقی «تبری» مازندران با تشکر از حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در برگزاری با شکوه مراسم روز هنر انقلاب اسلامی از انتشار یک آلبوم موسیقایی دیگر با حمایت حوزه هنری خبر داد و گفت: امام‌خوانی یکی از شیوه های رایج موسیقی در منطقه مازندران است که بزرگان موسیقی محلی این منطقه در مدح و ستایش ۱۴ معصوم می خواندند. ما تصمیم گرفتیم با در نظر گرفتن وجوه ارزشمند این آثار موسیقایی آلبوم دیگری را با عنوان «امام خوانی» آماده کنیم که به نوعی نشان دهنده تلفیق مذهب، آیین و موسیقی است.

محمدیان در پایان بیان کرد: تمامی قراردادهای لازم برای تولید این آلبوم منعقد شده و به زودی کار تدوین، گردآوری و تنظیم را آغاز خواهیم کرد تا علاقه مندان موسیقی نواحی بتوانند بیشتر با وجوه گوناگون موسیقی مازندران آشنا شوند.

گروه تبری از جمله گروه‌های فعال حوزه موسیقی نواحی است که در دو دهه فعالیت رسمی و حرفه ای خود در جشنواره ها و همایش ها و فستیوال های متعددی در استان مازندران و مناطق مختلف کشور شرکت کرده است. این گروه با شرکت در برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در استان و کشور بارها توانسته در رشته های تکنوازی، تک خوانی و گروه نوازی موفق به کسب دیپلم افتخار و رتبه های برتر شود. این گروه موسیقایی در حوزه فعالیت های برون مرزی نیز برنامه های مختلفی را در کشورهای آمریکا، کانادا، بلژیک، هلند، فرانسه، انگلیس، الجزایر، ترکیه، سوئد، دانمارک، آلمان و بلاروس برگزار کرده است.

تبری مازندران, گروه موسیقی تبری مازندران,امام‌خوانی
آمار بازدید : 1,057
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500