ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : جمعه 28 فروردین 1394 - ساعت 21:00:50
چاپ خبر

جشنواره موسیقی نواحی ایران برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس از برگزاری جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران، همزمان با یادروز سعدی در شیراز خبر داد و گفت: این آیین از 29 فروردین ماه آغاز خواهد شد و به‌مدت سه‌ روز ادامه دارد.

جشنواره موسیقی نواحی ایران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌ منطقه فارس، بهزاد مریدی گفت: این جشنواره با شعار همدلی و همزبانی گوهر بنی‌آدم و با رویکرد حمایت از گروه‌های موسیقی آیینی و سنتی در تالار حافظ شیراز برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره در سه گروه قومی، ملی و مذهبی برنامه‌ریزی شده و با حضور 150 هنرمند از سراسر کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: هنرمندانی از گیلان، کردستان، آذربایجان، فارس، سیستان و بلوچستان، خاوران (خراسان جنوبی)، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، هرمزگان و لرستان در این جشنواره به هنرنمایی می‌پردازند.

مریدی هدف اصلی از این جشنواره را پرداختن و حمایت از موسیقی اقوام ایرانی و موسیقی سنتی ایران عنوان و اضافه کرد: این جشنواره به صورت پژوهشی و به دور از رقابت برنامه‌ریزی شده و برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره با حمایت استانداری برنامه‌ریزی شده و اجرا می‌شود، گفت: شب اول جشنواره به استان‌های خاوران، چهارمحال و بختیاری و فارس اختصاص دارد و موسیقی کاشمر، کردستان و گیلان در شب دوم و سیستان و بلوچستان، آذربایجان و بوشهر نیز شب سوم اجرای برنامه دارند.

به گزارش ایسنا، این جشنواره طی سه سال گذشته تحت عنوان دیگری توسط حوزه هنری فارس برگزار می‌شد که پس از تغییر در مدیریت آن نهاد فرهنگی، اجرای آن متوقف شد.

در این جشنواره، آرش اوستا، پژوهشگر حوزه موسیقی دبیری علمی را عهده دار خواهد بود.

جشنواره موسیقی نواحی
آمار بازدید : 1,122
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500