ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : شنبه 5 اردیبهشت 1394 - ساعت 16:22:56
چاپ خبر

فرج علیپور:

تا کپی‌رایت رعایت نشود سراغ انتشار آلبوم نمی‌روم

خواننده و نوازنده پیشکسوت موسیقی نواحی منطقه لرستان معتقد است تا زمانی که کپی رایت در کشورمان الزام اجرایی نداشته باشد آلبومی را منتشر نمی کند.

تا کپی‌رایت رعایت نشود سراغ انتشار آلبوم نمی‌روم

فرج علیپور در گفتگو با خبرنگار مهر در توضیح تازه‌ترین فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی گفت: چندی پیش کنسرتی را در شهر لندن برگزار کردیم که خوشبختانه این کنسرت با توجه به قطعاتی که اجرا کردیم با استقبال قابل توجه علاقه مندان روبه رو شد به طوری که بسیاری از رسانه های این کشور به بازتاب برگزاری این کنسرت پرداختند و من بسیار خوشحالم که به عنوان عضوی از جامعه موسیقی ایران توانستم به همراه سایر اعضای گروه «تال» نماینده خوبی برای ایران باشم.

وی بیان کرد: طی هفته های آینده برنامه ریزی هایی برای برگزاری کنسرت در شهر سنندج داریم ضمن اینکه یک کنسرت خیریه را هم در تهران برگزار خواهیم کرد که تاریخ و زمان برگزاری آن هنوز مشخص نیست. البته غیر از این فعالیت‌ها مانند این چند سال مشغول رسیدگی به امور آموزش موسیقی در شهر خرم آباد هستم که عمده آن روی آموزش نوازندگی کمانچه متمرکز است.

این هنرمند صاحب نام موسیقی مقامی منطقه لرستان ادامه داد: هر چه تلاش کردیم که بتوانیم غیر از ساز کمانچه علاقه مندان موسیقی تمایلی به فراگیری سازهای دیگر چون سنتور، تار، سه تار و دیگر سازهای ایرانی داشته باشند اما برای ما جالب این است که ساز کمانچه همچنان اولویت اول مردم موسیقی‌دوست لرستان است.

علیپور با تاکید بر اینکه طی سال‌های اخیر هنرمندان جوان بسیاری علاقه و استعداد خود را در موسیقی منطقه لرستان بروز داده اند، بیان کرد: اما اغلب این عزیزان عمده کارهایی را می کنند که ما در گذشته انجام داده بودیم و نمی دانم این چه حکمتی است که این هنرمندان علاقه فراوانی به کپی و بازسازی آثاری دارند که قبلا بارها و بارها توسط گذشتگانشان اجرا شده و دیگر لزومی به بازسازی آنها نیست. به نظر من حضور در چنین فضایی برای هنرمندان فعال و مستعد موسیقی به نوعی درجا زدن است. البته فارغ از اینها نباید از موضوع حمایت به این راحتی ها عبور کرد و لازم است که مسوولان وزارت ارشاد و سایر نهادها حمایت بیشتری از هنرمندان بی بضاعت اما با استعداد موسیقی در شهرستان ها انجام دهند.

این نوازنده کمانچه در پایان با اشاره فعالیت‌های دیگر خود در موسیقی توضیح داد: بیش از ۱۵ سال است که از انتشار تازه ترین آلبوم موسیقایی من می گذرد و در این مدت هیچ گاه تلاشی برای انتشار آلبوم نکردم زیرا معتقدم تا زمانی که اجرای قانون کپی رایت به عنوان یک ضرورت در کشور وجود نداشته باشد من هم آلبومی را منتشر نمی کنم چرا که دوست ندارم زحمت چند ساعته و حتی شبانه روزی یک گروه موسیقایی به دلیل اجرایی نبودن قانون کپی رایت یک شبه سر از دانلودهای غیر قانونی درآورد و صاحب اثر دچار ورشکستگی عجیب و غریبی شود که مشابه آن در هیج جای دنیا وجود ندارد.

فرج علیپور از نوازندگان صاحب نام موسیقی لری و لکی است که تا کنون آثار متعددی توسط وی به عنوان خواننده و نوازنده از جمله داغ شقایق، تال، شادیانه، در سوگ آفتاب، شکوفه‌های موسیقی لرستان، چوپی، عزیز دل، میراث عشق، شانه شکی، سوز سیل، قالیباف منتشر شده است.

این هنرمند که طی سال‌های گذشته در کشورهای آلمان، بلژیک، فرانسه، انگلیس، سوئد، دانمارک، نروژ، استرالیا و عراق کنسرت هایی را برگزار کرده ۲۴ و ۲۵ دی ماه گذشته همراه با گروه تال کنسرت لری و کردی را به خوانندگی خود و شاهو عندلیبی در تالار وحدت برگزار کرد.

فرج علیپور, کپی رایت
آمار بازدید : 1,065
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500