ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : پنج‌شنبه 10 اردیبهشت 1394 - ساعت 18:56:48
چاپ خبر

انتشار آلبوم موسیقی «چندگاه»

کامکارها به یاد ابوالحسن صبا نواختند

آلبوم موسیقی «چندگاه» به آهنگسازی کوروش متین و با نوازندگی اردشیر، ارسلان و پشنگ کامکار، به یاد ابوالحسن صبا به تازگی منتشر و روانه بازار موسیقی شده است.

کامکارها به یاد ابوالحسن صبا نواختند

به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، در این آلبوم اردشیر کامکار به نوازندگی کمانچه، ارسلان کامکار عود، پشنگ کامکار تمبک و کوروش متین سنتور پرداخته‌اند.

«طلوع»، «رنگ»، «بیگاه» (بر اساس تم قطعه «در قفس» ساخته ابوالحسن صبا)، «خورشید 11»، «چهار مضراب نوا» (بر اساس ساخته استاد ابوالحسن صبا) و پیروزی عناوین 6 قطعه این آلبوم هستند.

«چندگاه» زبان احساس و خیال امروز من به روزگارانی باز می‌گردد که پدر مرا برای یادگیری سنتور (بعدازظهر هر شنبه) به مرکز حفظ و اشاعه موسیقی سنتی ایران می‌بردند.

کوروش متین در یادداشتی که در این آلبوم منتشر کرده آورده است: «چندگاه زبان احساس و خیال امروز من به روزگارانی باز‌میگردد که پدر مرا برای یادگیری سنتور به مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ایران می‌ّردند. در یکی از آن روزها در ماشین اثری به نام «به یاد صبا» را برایم گذاشتند و گفتند: «سه برادر هنرمند (پشنگ، اردشیر و ارژنگ کامکار) با سازهایشان آثار استاد صبا را چه سحرانگیز و دلنواز نواخته‌اند!... نخستین بار است که اجرای آثار صبا را با ساز کمانچه و با این احساس و قدرت می شنویم!...»

گذر زمان و حکم روزگار و حوادث دوران نوجوانی و مهمتر از آن پی‌گیری در یادگیری سرنوشت را برای من (که روزگاری نواختن نغمات صبا با سازم آرزویی دست نیافتنی بود) به گونه‌ای رقم زد تا بتوانم در کنار همان هنرمندان که بی‌شک امروز استادان بزرگ موسیقی ایرانی می‌باشند اثری بیافرینم که در شکل‌گیری دو قطعه آن از نغمات استاد ابوالحسن صبا نیز استفاده شده است.»

بر اساس این گزارش، آلبوم موسیقی «چندگاه» به آهنگسازی کوروش متین و با نوازندگی اردشیر، ارسلان و پشنگ کامکار، به یاد ابوالحسن صبا توسط شرکت فرهنگی هنری «چهار باغ هنر» به تازگی منتشر و روانه بازار موسیقی شده است.

آلبوم موسیقی چندگاه, آلبوم چندگاه, کامکارها, ابوالحسن صبا, کورش متین, اردشیر کامکار, ارسلان کامکار, پشنگ کامکار
آمار بازدید : 1,450
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500