ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - ساعت 12:35:03
چاپ خبر

سامان علیپور: رسانه‌ها موسیقی پاپ را به خورد مردم داده‌اند/ کنسرت آوای پارسیان به مناسبت روز ˝گلونی˝

گروه موسیقی آوای پارسیان به مناسبت روز گلونی (روسری در منطقه زاگرس‌نشین) ساعت 21:30 روز 26 اردیبهشت کنسرتی را در فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهد کرد.

سامان علیپور: رسانه‌ها موسیقی پاپ را به خورد مردم داده‌اند/ کنسرت آوای پارسیان به مناسبت روز ˝گلونی˝

سامان علیپور: رسانه‌ها موسیقی پاپ را به خورد مردم داده‌اند/ کنسرت آوای پارسیان به مناسبت روز ˝گلونی˝

سامان علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین با بیان اینکه این کنسرت چهاردهمین اجرای گروه آوای پارسیان در تهران طی دو سال گذشته است ابراز داشت: در این اجرا قرار است موسیقی منطقه زاگرس‌نشین را اجرا کنیم و محوریت کار ما بر روی موسیقی بختیاری و لری خواهد بود.

وی افزود: مختار زندسلیمی (دف)، میثم نوری (تنبک و ضرب باستانی)، کیوان علیپور (دهل و کوزه)، علی آذرسینا (کمانچه آلتو)، حسن سالم (کمانچه)، سامان محمودصالحی (بربط)، میلاد جمشیدی (سرنا)، الناز شجاعی (سه تار)، سمانه شهیدی (هم‌خوان)، مژگان محمدحسینی (قانون)، فاطمه رجب روشن (تار باس) و نسیم بهروان (سازهای کوبه‌ای) هنرمندانی هستند که مرا در این اجرا همراهی می‌کنند. خودم هم نوازنده تار، دیوان و خواننده گروه هستم و سرپرستی گروه را بر عهده دارم.

علیپور ادامه داد: در این کنسرت دستگاه‌های چهارگاه، شور و همایون را اجرا خواهیم کرد. همچنین چند ملودی قدیمی و فولکلور را که در حال فراموشی بودند بازسازی و تنظیم مجدد کرده‌ایم که در کنسرت آنها را نیز اجرا می‌کنیم.

سرپرست گروه آوای پارسیان در پاسخ به این سوال که شرایط برای هنرمندان موسیقی نواحی چگونه است تصریح کرد: این روزها وضعیت برای هیچ یک از انواع موسیقی در کشور خیلی خوب نیست اما برای موسیقی نواحی اوضاع بدتر از اینهاست. رسانه‌ها حامی موسیقی پاپ شده‌اند و این نوع موسیقی را به خورد مردم می‌دهند در حالی که موسیقی نواحی به شدت مهجور مانده است. اگر حمایت‌های رسانه‌ای بیشتری از موسیقی ما بشود قطعا می‌توانیم مخاطبان بسیاری جذب کنیم.

وی نسبت به بهبودی اوضاع برای هنر موسیقی به خصوص موسیقی نواحی در آینده اظهار امیدواری کرد و خاطرنشان شد: یکی از جفاهای بزرگی که به موسیقی نواحی شده است گذاشتن نام غیرصحیح موسیقی محلی بر آن است. با این عنوان جعلی خطی پیرامون موسیقی عظیم و ارزشمند نواحی کشیده‌ایم و آنرا به شدت محصور در یک منطقه جغرافیایی کرده‌ایم در حالی که سرچشمه موسیقی ملی ما همین موسیقی‌های نواحی هستند.

گروه موسیقی آوای پارسیان, روز گلونی
آمار بازدید : 1,480
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500